Update: Krakend geluid koppeling

Beste leden,

Afgelopen weekend ben ik met het vrouwtje naar Frankrijk gereden. Trouwens echt een lekker stuk om te rijden (behalve de Belgische snelweg welke kraters heeft, je schrikt je echt de tieves, paar keer dacht ik echt dat de velg zou scheuren). Zelfs nog een paar keer 200 km/u aangetikt, maar dat terzijde, aangekomen bij een parkeergarage in Parijs hoorde ik bij het indrukken van de koppeling een krakend geluid. Dit geluid is zowel bij het intrappen en op laten komen van de koppeling bij stationair draaien en klinkt als een oude kabel of iets in die richting.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben van plan om naar de dealer te gaan nadat ik wat informatie van jullie heb ingewonnen.
De km stand van de polo is pas 20.000km dus vind ik dit vrij apart.

Alvast bedankt,

Noel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Xander! Het is echt alleen met het koppelen, kan dit met elkaar te maken hebben? Geluid lijkt van buiten de auto te horen dichtbij het linker voorwiel te komen, achter het koppelingspedaal dus.
 
Jullie hulp gevraagd: Krakend geluid koppeling

Ik heb het ook. Het is als je de pedaal net op laat komen. Denk tussen plat en half in.
Bij kraakt krakt hij alleen als je de pedaal beweegt. Komt beduidend van de pedaal of cillinder in dit geval.
Gaat er binnenkort ook voor langs bij de dealer.
Heeft op moment 10.000km gelopen.
 
Is het ook te horen als je pedaal halfweg induwt en zo even houd?

Of echt enkel tijdens de beweging van de pedaal?
Alleen bij beweging, ongeveer halverwege.

Ik heb het ook. Het is als je de pedaal net op laat komen. Denk tussen plat en half in.
Bij kraakt krakt hij alleen als je de pedaal beweegt. Komt beduidend van de pedaal of cillinder in dit geval.
Gaat er binnenkort ook voor langs bij de dealer.
Heeft op moment 10.000km gelopen.
Dit is precies wat ik ook ervaar crosspolo2014! Pedaal, cilidner, een lager of ik dacht als de koppeling via een kabel systeem werkt oid dan is het misschien een kwestie van een beetje wd40.
 
Wittebrug heeft er naar gekeken, met invetten is het probleem niet opgelost. Aankomende woensdag staat de Polo de hele dag bij de garage, ze gaan dan de koppelingsunit uitbouwen en misschien moet er dan een nieuwe besteld worden :(
 
Even een update: Afgelopen weekend met een paar vrienden naar Berlijn geweest, de ochtend erna de polo gelijk afgeleverd bij Wittebrug.
Er werd vastgesteld dat er een nieuw koppelingspedaal in moest, deze lag in Duistland bij de fabriek, er werd zelfs gesproken over een risico dat het koppelingspedaal kon afbreken (wat ik zelf niet geloof aangezien hier nooit echt grote druk op staat/heeft gestaan). Gelukkig kon het pedaal de volgende dag geinstalleerd worden en is de Polo ook nog gewassen en gestofzuigd.

Schets mijn verbazing op de terugweg dat het geluid er nog steeds is, je voelt het pedaal ook echt kraken het is geen vloeiende beweging bij het intrappen. Het geluid klinkt als een oude deur of een tai rip die je aantrekt. Ze hebben de gehele koppelingsunit uitgebouwd maar het geluid lijkt eerder van buiten bij het linkervoorwiel vandaan te komen (duidelijk hoorbaar). Binnekort maar weer langs de garage...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!