Underseat subwoofer

Hoi Polo fans. Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Polo High line, eind 2018, schitterend digitaal display en automaat. Alles is prima alleen bij het geluid mis ik net een beetje bas. Een subwoofer in de kofferbak wil ik niet i.v.m. de ruimte, ook niet waar een reserve wiel kan. Dus kom ik uit op een underseat subwoofer. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Dank je wel Frans. Ik heb ook gekeken naar de JBL underseat subwoofer BassPro Nano, volgens mij een goede subwoofer. Ik wil de subwoofer onder de bestuurdersstoel leggen zodat deze niet zichtbaar is en ook niet in de weg ligt. Maar de hoogte van de subwoofer is 7,5 cm en daardoor past deze niet onder mijn stoel doordat er een stang onder zit die 7 cm van de vloer af zit. Met opvulpluggen van een paar mm mag je de stoel verhogen. Alternatief was Pioneer of Kenwood, deze hebben underseats van 7 cm hoog, maar voorkeur gaat naar JBL Heeft je zoon de subwoofer achter de bestuurders stoel neergelegd?
 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Hoi Polo fans. Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Polo High line, eind 2018, schitterend digitaal display en automaat. Alles is prima alleen bij het geluid mis ik net een beetje bas. Een subwoofer in de kofferbak wil ik niet i.v.m. de ruimte, ook niet waar een reserve wiel kan. Dus kom ik uit op een underseat subwoofer. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb de Helix Sub reservewiel model zitten onder mijn reservewiel. geen enkel probleem mee.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
De onderste stand gebruik ik nooit. vind de koffer op de bovenste stand ook ruim genoeg als ok grote boodschappen ga doen, zelfs met de Racingline Rear Brace gemonteerd.
De extra ruimte er onder gebruik ik voor extra gerief te leggen, startkabelset, originele wielbouten v reservewiel, uitschuifbare wielsleutel, werkhandschoenen, blustoestel, en nog massa's plaats over voor zo veel meer :cool:
foto's voor al mijn gerief er in zit.
2de kabeltje dat je ziet lopen is van mijn Dealer Demo Switch die onder mijn stuur gemonteerd zit :cool:
 

Bijlagen

  • IMG_1281.jpeg
    IMG_1281.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 40
  • IMG_1284.jpeg
    IMG_1284.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1285.jpeg
    IMG_1285.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 33
  • IMG_1286.jpeg
    IMG_1286.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1287.jpeg
    IMG_1287.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Dank je wel Frans. Ik heb ook gekeken naar de JBL underseat subwoofer BassPro Nano, volgens mij een goede subwoofer. Ik wil de subwoofer onder de bestuurdersstoel leggen zodat deze niet zichtbaar is en ook niet in de weg ligt. Maar de hoogte van de subwoofer is 7,5 cm en daardoor past deze niet onder mijn stoel doordat er een stang onder zit die 7 cm van de vloer af zit. Met opvulpluggen van een paar mm mag je de stoel verhogen. Alternatief was Pioneer of Kenwood, deze hebben underseats van 7 cm hoog, maar voorkeur gaat naar JBL Heeft je zoon de subwoofer achter de bestuurders stoel neergelegd?
Mijn zoon heeft hem onder de bijrijdersstoel laten plaatsen. Ikzelf heb een onderhouds/gebruikersmap onder de bestuurdersstoel zitten dus bij mij zou het ook niet passen. Ik vond het geluid erg mooi en niet te bonkerig. Wat Marc Vuylsteke heeft is het mooiste maar ook het meeste werk om te installeren.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
De onderste stand gebruik ik nooit. vind de koffer op de bovenste stand ook ruim genoeg als ok grote boodschappen ga doen, zelfs met de Racingline Rear Brace gemonteerd.
De extra ruimte er onder gebruik ik voor extra gerief te leggen, startkabelset, originele wielbouten v reservewiel, uitschuifbare wielsleutel, werkhandschoenen, blustoestel, en nog massa's plaats over voor zo veel meer :cool:
foto's voor al mijn gerief er in zit.
2de kabeltje dat je ziet lopen is van mijn Dealer Demo Switch die onder mijn stuur gemonteerd zit :cool:
Ziet er mooi uit Marc (y), maar voor mij is dit iets te veel van het goede. Ga toch eerst kijken of ik een goeie underseat subwoofer kan laten installeren. Heb dan, hoop ik, net dat beetje meer bas.
 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Mijn zoon heeft hem onder de bijrijdersstoel laten plaatsen. Ikzelf heb een onderhouds/gebruikersmap onder de bestuurdersstoel zitten dus bij mij zou het ook niet passen. Ik vond het geluid erg mooi en niet te bonkerig. Wat Marc Vuylsteke heeft is het mooiste maar ook het meeste werk om te installeren.
Steekt de subwoofer dan een stukje onder de stoel uit? Ik heb de subwoofer nagemaakt voor het meten onder de stoel, maar dan moest ik deze wel een stukje naar voren plaatsen i.v.m. die stang. Vandaar kwam ik met die opvulbussen, om de stoel een paar mm hoger te zetten. Die onderhouds/gebruikersmap onder de bestuurdersstoel kun je weghalen, dan is er meer ruimte vrij boven de subwoofer. Maar bij de bestuurdersstoel zit je ook met die stang van 7 cm. Ik was gisteren bij een inbouw bedrijf... er is ook een underseat van maar 55 mm hoog :dizzy:, prijs rond 240 euro, maar weet niet of dit iets is.
 

Bijlagen

  • subwoofer.jpg
    subwoofer.jpg
    87.6 KB · Weergaven: 20
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Hij steekt bij mijn weten niet uit,ze hebben hem denk ik dwars geplaatst. Hij woont niet thuis meer,anders had ik wel een foto kunnen maken.
Oke... das jammer. Ben erg benieuwd. Ik heb een foto bijgevoegd om zeker te weten dat we het over dezelfde subwoofer hebben, daarnaast foto gemaakt van het op maat gemaakte kartonnendoosje onder de bijrijdersstoel. Je kunt de subwoofer verder onder de stoel schuiven maar dan kan de stoel niet verder naar voren, dat zou natuurlijk ook kunnen maar lijkt mij niet handig. Heeft hij een oudere Polo waar meer ruimte onder de stoel zit en misschien geen stang?
 

Bijlagen

  • jbl underseat.jpg
    jbl underseat.jpg
    397.3 KB · Weergaven: 20
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Vreemd toch? Mijn zoon heeft dezelfde Polo GTI als ik, maar wel de stoelen met alcantara/leer volgens mij. Misschien dat dat het verschil is. Ik het gelukkig de standaard ruitjes sportstoelen. Ik vind het standaard geluid eigenlijk best goed vergeleken bij mijn vorrige auto's.
Zoals je ziet op de foto, zit die stalen stang in de weg. De balk is 7,5 cm hoog. De stalen stang kan hier nu niet overheen. Deze is voor het verzetten van de stoel naar voren of naar achteren. Dus die 17 cm gaat niet lukken of ik moet de stoel ver genoeg naar achter zetten zodat de subwoofer voor de stang komt. Boven de stang is nog best wel veel ruimte. Ik heb het bakje weggehaald waar je boekje van de auto in kon bewaren.
 

Bijlagen

  • e715c20a-18b0-4d53-9d11-adff19268d72.jpg
    e715c20a-18b0-4d53-9d11-adff19268d72.jpg
    278.7 KB · Weergaven: 18
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Zoals je ziet op de foto, zit die stalen stang in de weg. De balk is 7,5 cm hoog. De stalen stang kan hier nu niet overheen. Deze is voor het verzetten van de stoel naar voren of naar achteren. Dus die 17 cm gaat niet lukken of ik moet de stoel ver genoeg naar achter zetten zodat de subwoofer voor de stang komt. Boven de stang is nog best wel veel ruimte. Ik heb het bakje weggehaald waar je boekje van de auto in kon bewaren.
Vreemd toch? Mijn zoon heeft dezelfde Polo GTI als ik, maar wel de stoelen met alcantara/leer volgens mij. Misschien dat dat het verschil is. Ik heb gelukkig de standaard ruitjes sportstoelen. Ik vind het standaard geluid eigenlijk best goed vergeleken bij mijn vorrige auto's.
Dag Frans. Ik vond het raar die 17 cm, iets klopte er niet... is de maat van de verpakking o_O. Werkelijke maat is 280 x 226 x 75 mm, dat ziet er veel beter uit (y).
 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Frans_WL
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!