Uitzoeken van nieuwe Polo

Goedemiddag iedereen,

Aangezien ik binnenkort een nieuwe auto ga uitzoeken kan ik jullie hulp zeker gebruiken.

Ik zit de denken aan een Polo highline DSG met R line pakket met bijna alle opties. (Budget rond de 27k-29k)

Aangezien de volledige uitrusting net niet in mijn budget gaat passen, kan ik kiezen tussen DSG 115 pk, R-line interieurpakket, of een panoramadak.

Is het verschil van 95pk en 115pk duidelijk merkbaar? Aangezien het hetzelfde blok is. (Ik ben een redelijk rustige rijder) DSG is voor mij een must.

Ik heb nog wel meer opties waar ik over twijfel (e.g. active info display) maar die stel ik een later moment wel :)

Hoor graag jullie ervaringen!
 
Volkswagen  Move Up  1.0 TSI 
Goeie vraag. De 95 pk schijnt naar mijn weten prima te rijden. Heb zelf wel eens in de 75 pk variant gereden. Niet snel maar zelfs dat is OK. Heb zelf de 115pk besteld. De verkoper vertelde mij dat die 20pk extra best wel merkbaar is boven de 100km per uur. Denk dat je het verschil pas echt merkt als je ze allebei opdezelfde dag proef gereden hebt.
 
Volkswagen  Polo Highline R-line interieur & exterieur  1.0 TSI 115 pk 7-DSG 
95pk heeft achter trommelremmen
115pk heeft achter schijfremmen.
Active info is een hele leuke gadget ziet er piekfijn uit (must vind ik)
Panoramadak is leuk zeker in de zomer denk ik zo met de zon die op je dak staat.

Als je twijfelt tussen r-line interieur en een panorama dak zou ik zelf voor een r-line interieur gaan.
Je zit continue in de stoelen en het stuur hou je continue vast een panoramadak is leuk maar je kan echt wel zonder.
en met een r-line interieur krijg je ook leuke dingen zoals aluminium pedalen, zwarte dakhemel, instaplijsten en nog wel wat dingen.

Als je kosten wilt besparen zou ik dit op het volgende doen (dit heb ik gedaan)
Voice control, wireless charging, asbak

Beats systeem klinkt goed maar het standaard systeem ook hierop kan je ook besparen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Een panodak is wel heerlijk zelfs in de winter op een kiertje zorgt het voor lekker frisse lucht. Die paar PK zijn later altijd nog bij te chippen als het toch went. Een panodak naderhand word zo lastig
 
Style pakket geeft je ook donkere hemelbekleding en goede stoelen, pedalen zou je aftermarket nog kunnen plaatsen (origineel of eventueel Ali). Tenzij je het stuur echt liever wilt hebben. Beats systeem schijnt toch niet zo veel meerwaarde te hebben? En in de praktijk blijkt de subwoofer toch niet in het reservewielvak te zitten waardoor je de verstelbare bodem niet kunt gebruiken? Veel plezier met het spelen met de configurator op de website!
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Poeh.. nu ik al die dikke AW’s zie begin ik toch wel jaloers te worden hoor...

Maar, ik denk dat pano wel een must is als dat zo hoor van iedereen die er een heeft.

Iemand nog een 6C kopen? :oops::rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Wees je ervan bewust dat de DSG ietwat traag reageert bij optrekken.
Na 3 maanden luisteren heb ik de Beats eruit laten halen en de DSP en sub laten vervangen door de PP-62DSP van Audiotec Fischer, in combinatie met de aktieve subwoofer (Pioneer TS-WX77A) uit mn vorige Polo. Wereld van verschil, maar over smaak valt niet te twisten.
Beats is vooral een kekke naam.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!