Uitschakelen lamp controle (VCDS / VCP)

V

Verwijderd lid 6668

Beste forumleden,

Voor mijn Polo 6R zou ik graag de lampcontrole willen uitschakelen. Dit vanwege LED verlichting in de achterlichten.

Middels VCDS kan ik deze optie wel vinden maar volgens mij is deze alleen voor het controleren tijdens het starten van de auto, althans bij gebruik van het 1 van de LED's komt er alsnog de melding dat er een lampje defect is.

Bij 09 - Cent. Elect. heb ik Byte 11 Bit 6, Byte 16 Bit 5, Byte 19 Bit 4 en Byte 19 Bit 7 al uitgezet.

Is er een mogelijk om de gehele controle uit te schakelen? Op zich vind ik het storingslampje niet erg maar het snel knipperende knipperlicht, dat zich alleen op de tellerunit voordoet en niet buiten de auto, redelijk irritant Big Grin

Het liefst wil ik de controle voor de overige lampjes in mijn auto wel aan laten staan.

Ik heb zowel VCDS als VCP en ik geloof dat het middels VCP wel mogelijk is maar kan niet vinden hoe ik dat dan moet aanpassen.
 
Hier een lijst met alle lampcontroles.
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active

LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active

LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Hier een lijst met alle lampcontroles.
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active

LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active

LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Helaas werken deze aanpassingen niet... :(

Iemand nog een idee?
 
Ja is wel mogelijk, Byte 18 moet je aanpassen. Maar ik geef je de nieuwe waarde niet ivm ik weet niet welke lampen jij hebt(H4 of H7)
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Werkt idd lang niet altijd was het maar zo simpel let wel dat het precies andersom werkt als het werkt. Aanvinken is uit zetten en uitvinken is aan zetten
Inmiddels heeft dit geholpen! Ik heb nu geen storing meer maar de indicatie van de knipperlichten gaat op mijn tellerunit nog steeds snel ondanks dat het storingslampje niet meer aan gaat. Buiten de auto gaan de knipperlichten wel in normaal tempo.
 
Beste,

Voormij het zelfde probleem. ik heb gisteren in mijn Polo 6R facelift 2016 BM led verlichting in mijn stadslicht en drl gemonteerd. nu zegt hij dat er dus lampjes defect zijn. (stads + dagrij) nu beschik ik zelf over een vagcom en ben ik even gaan kijken. het volgende kwam ik tegen op internet

  1. [09-Boordnet]
  2. [Hercoderen-07] longcoding
  3. [Byte 11] [Bit 6] Lamp Diagnostics for Backup-Light (de)activeren
  4. [Byte 11] [Bit 7] Lamp Diagnostics for Lisense Plate (kentekenplaat, nummerplaat) (de)activeren
  5. [Byte 16] [Bit 4] Lamp Diagnostics for dimlicht (de)activeren
  6. [Byte 16] [Bit 5] Lamp Diagnostics for mistlicht achter (de)activeren
  7. [Byte 16] [Bit 6] Lamp Diagnostics for separate dagrijverlichting (de)activeren
  8. [Byte 16] [Bit 7] Lamp Diagnostics for grootlicht (de)activeren
  9. [Byte 19] [Bit 4] Lamp Diagnostics for knipperlichten (de)activeren
  10. [Byte 19] [Bit 5] Lamp Diagnostics for mistlicht en/of bochtenverlichting (de)activeren
  11. [Byte 19] [Bit 6] Lamp Diagnostics for achterlichten (de)activeren
  12. [Byte 19] [Bit 7] Lamp Diagnostics for remlichten (de)activeren
maar er staat bij mij echter niks bij byte 16 over lamp diagnostics zie foto. waar kan ik het vinden? en hoe kan ik ze als nog uitzetten.
  • byte 16.JPG

kan je het ook via
[09-Boordnet] -> [10-Adaptation] -> welke regel (channel) kan ik daar pakken voor stadslicht en dagrijverlichting op waarde led te zetten? dit lukte wel bij mijn kentekenverlichting en die melding is niet terug gekomen dat was regel ( ENG124885-ENG115437-Leuchte25KZL HA60-Type_of_Load_25 ) daar kon ik de waarde van 2x5W naar LED aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 96PK 
Zoek de juiste kanalen in de adaptiewaardes en pas deze aan naar de juiste versie LED incl de andere waardes. 25 is kenteken en daar heb je niks mee gedaan :)
ik heb bij [10-Adaptation] het juiste kanaal gevonden voor de melding van mijn kentekenverlichting weg te krijgen, door de waarde van 2x5W naar LED om te zetten. weet je toevallig de juiste regel/kanaal waar ik de waarde van drl L+R en stadslicht L+R aan kan passen naar led?

ik heb het juiste kanaal nog niet kunnen vinden gisteren, op de foto die ik heb bijgevoegd is te zien hoe ik de melding van mijn kentekenverlichting heb weggekregenkentekenverlichting.JPG.

alvast bedankt:)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 96PK 
ik heb bij [10-Adaptation] het juiste kanaal gevonden voor de melding van mijn kentekenverlichting weg te krijgen, door de waarde van 2x5W naar LED om te zetten. weet je toevallig de juiste regel/kanaal waar ik de waarde van drl L+R en stadslicht L+R aan kan passen naar led?

ik heb het juiste kanaal nog niet kunnen vinden gisteren, op de foto die ik heb bijgevoegd is te zien hoe ik de melding van mijn kentekenverlichting heb weggekregenkentekenverlichting.JPG.

alvast bedankt:)

iemand enig idee welk kanaal in de adaptiewaardes ik moet hebben voor dagrijverlichting L+R en stadslicht L+R ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 96PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!