Uitlijning correct?

Peej

Actief lid
580
38
28
Afgelopen woensdag de polo laten uitlijnen maar hij rijdt er niet beter op...
Op de snelweg rijdt de auto wel keurig rechtuit maar het gevoel is compleet weg. Rond het midden kan ik een heeel klein beetje sturen zonder dat de auto dan weer rechttrekt.

Heb er ook een uitlijn rapport bij. Daar zie ik dat de sporing van -0 14 en -0 17 naar 0 05 en 0 06 zijn gezet.
Met mijn beperkte kennis is het dan van toespoor naar uitspoor gezet? Verklaart dit het gevoelloes rijgedrag?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Positief is toespoor een negatief uitspoor. Maar is het van ... naar ... of is dit het meetresultaat na de uitlijning en zijn de 1e getallen de wielvlucht en de 2e toespoor. De sporing moet altijd gerelateerd zijn aan de wielvlucht en alleen sporinggetallen zeggen weinig.
Ik kan niets zeggen over het verschil in het gevoel voor en na het uitlijnen. Daar heb ik geen ervaring mee.
 
Hij rijdt er inderdaad niet beter op. Het enigste wat ze hebben veranderd is van een gelijke uitspoor naar een gelijke toespoor. Je rijhoek is onveranderd, maar die was al perfect. Wat is het probleem met je auto waarom hij uitgelijnd moest worden?? En wanneer is dat probleem ontstaan?
 
Een punt vinden dat je stuur niet afwijkt en staan je wielen dan net iets anders maar nog wel in redelijke marge met de cijfers die het hoort te zijn en hij rijd dan goed dan zal ik pas accoord gaan!
 
Ga de sporing morgenochtend weer laten terugzetten zoals het voor het uitlijnen stond...
Zo met de storm deze week was het zwaar irritant, rond het middelpunt is het gewoon een dood gevoel
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Trap omhoog...

Nadat de schroefset is gemonteerd had ik de boel nog niet laten uitlijnen. Nu heb ik dat vrijdag bij de dealer laten doen gelijk met onderhoud en apk..
Ding rijdt weer verschrikkelijk, ten eerste staat het stuur iets scheef en daar irriteer ik me al mateloos aan. Ten tweede met optrekken komen de krachten nu wel erg in het stuur door en ten derde lijkt het nog af te wijken naar rechts ook. :( Wat heeft dat ding nou nodig, toe of uitspoor?

En dan dit... ze rekenen het afstellen van de sporing apart en dan vervolgens nog eens uitlijnen voor en achter. Volgens mij valt er toch verder helemaal niks uit te lijnen buiten de sporing om bij deze auto's?!

Morgen weer in de telefoon klimmen...
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Sporing stond op -0•24' en -0•33' (uitspoor?) is nu 0•06' en 0•09' (toespoor)?
Met de waardes voor het uitlijnen reed het beter..:?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Volgens mij hebben ze je spoor iets bijgesteld.
Maar aan de verkeerde zijde (links naar binnen ipv rechts naar buiten of andersom). Met als gevolg dat je stuur scheef staat.
Gewoon even terug gaan en even vriendelijk aangeven dat het niet helemaal goed is. Doen ze vaak niet zo moeilijk mee ;)
 
Sporing is ook het enige wat volgens mij bijgesteld kan worden. Voel me best genaaid, ze rekenen €30 voor het afstellen van de sporing van de voorwielen (lijkt mij prima) maar nog eens €90! voor het uitlijnen voor en achter, terwijl er niks uit te lijnen valt!

En dan staat het stuur nog eens scheef en is het nog nerveus rijden ook. Het moet opnieuw met dit keer wel het stuur recht en dan maar een beetje uitspoor, dat rijdt toch fijner. ( en gewoon die €90 terug...)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Je kan de achterwielen niet eens stellen bij een polo dit is een starre achteras..

En naar mijn weten kan je op de voorwielen toe en uitspoor hebben toe als wielen naar binnen staan en uitspoor als ze naar buiten staan!
Ik zou lekker terug gaan..
Maar let op het kan ook aan de weg liggen moet je een keer proberen op een rechte weg waar je stuur scheef staat op de andere weghelft te rijden (tegen verkeer in) wel zonder tegenliggers natuurlijk! Maar dat spreekt voorzich en dan kan je stuur wel eens recht staan en dan weet je dat het aan de weg lig. Dit komt wel eens vaker voor namenlijk.
 
Sporing is ook het enige wat volgens mij bijgesteld kan worden. Voel me best genaaid, ze rekenen €30 voor het afstellen van de sporing van de voorwielen (lijkt mij prima) maar nog eens €90! voor het uitlijnen voor en achter, terwijl er niks uit te lijnen valt!

En dan staat het stuur nog eens scheef en is het nog nerveus rijden ook. Het moet opnieuw met dit keer wel het stuur recht en dan maar een beetje uitspoor, dat rijdt toch fijner. ( en gewoon die €90 terug...)

voor kun je wel je camber veranderen maar achter niks
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!