Uitlaat 6R GTI

Hey allemaal, reden dat ik Het zoveelste gti uitlaten topic open is omdat ik geen topic met dezelfde vraag kon vinden, namelijk:

Ik ga binnenkort mijn 6R gti chippen. Voordat dit gebeurt, wil ik mijn uitlaat eraan aangepast hebben. Nu zit dit een beetje lastig. Ivm vroeg de deur uit voor werk wil ik geen overlast veroorzaken in de straat/wijk, waardoor ik in de knoop zit over wat ik met mijn uitlaat moet doen...

Ik zit te denken aan een 3” downpipe met 200cells of catloos (apk is geen issue). Ook wil ik mijn middendemper eruit voor een mooier geluid. Mijn probleem is nu dat ik bang ben dat dit een (veel) te hard geluid gaat geven.

Klep is denk ik ook geen optie, omdat deze dan tussen cat en middendemper komt, waardoor ik bij open klep dus ook geen einddemper heb. Ook moet ik dan bij het chippen 1 setup laten afstellen (die zonder dempers) waardoor de auto misschien wel slecht loopt als de klep dicht staat.

Heeft iemand suggesties of oplossingen voor mijn probleem? Ps: goede en betaalbare merken van downpipes met/zonder cat zijn ook welkom!

Bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R GTi  1.4 TSI - 220pk / 320nm @ JD 
Dit soort topics, tunen van 6R GTI, komen met regelmaat voorbij. Je wil het waarschijnlijk niet horen maar het beste advies is de auto standaard laten (d.w.z. geen chip, en dan dus ook geen aftermarket downpipe). Er is recent nog een topic geweest, zelfs tuners adviseren om van de 1.4TSI in de GTI af te blijven... Van betreffende persoon liep het blok helaas al in de prak voordat hij bij de tuner is geweest.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Syste
beter afblijven... mischien een idee om je vermogen terug te schroeven naar bluegt vermogen. blijft het langer heel;)... nee grapje hoor... lees ff wat rond hier over de gti. en dat weet je direct wat de gevolgen zijn. of wat er kan gebeuren.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik zou er ook niet aan beginnen!
Toen ik naar JD was gegaan om mijn GT te chippen heb ik nog gevraagd naar de 6r GTI. JD chipt de 6r gti dus niet meer vanwege vele problemen voor, maar vooral na, het chippen van deze betreffende blokken.

Middendemper verwijderen voor een mooier en harder geluid kan volgensmij verder geen kwaad.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!