Type's

biker zei:
Ik zie op het forum ook de typeaanduiding 6R en andere voorbijkomen. Hoe zit het met deze aanduidingen? Ik kende alleen nog maar de aanduidingen V - IV etc.
Die codes gebruikt Volkswagen om de verschillende chassistypes van de Polo aan te duiden. Ter info:

Model I= Polo 86 (1975-1979)
Model II= Polo 86C (1981-1994)
Model III= Polo 6N (1994-1999) en 6N2 (1999-2001)
Model IV= Polo 9N (2002-2005) en 9N3 (2005-2009)
Model V= Polo 6R (2009-heden)

De toevoegingen na de hoofdletter in een modelcode wijzen op een facelift binnen het chassistype, de 9N3 was bijvoorbeeld dus gefacelifte versie van de 9N, oa. herkenbaar aan de koplampunits uit één geheel i.p.v. de twee ronde kikkerogen van het model daarvoor.
Leuk feitje is dat de 9N2 nooit is uitgebracht in Nederland, dit betrof een sedan-uitvoering.

Leuk Wikipedia-artikel over de geschiedenis van de Polo vind je hier.
 
De W zal refereren naar de dealer die 'Wealer' heet. Lijkt me een promo-aktie waarbij de dealer zelf een paar accessoires, aftermarketspul en stickers heeft toegevoegd aan een standaard 6R TSI Comfortline. Waarschijnlijk ook gebruikt als demo auto.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!