Twijfel...

In augustus is onze Polo 6R GTI gestolen. Het is door profs gedaan want we hebben er niets van gemerkt, terwijl de auto zo'n beetje onder ons slaapkamerraam stond geparkeerd. We zijn er goed ziek van. Eindelijk een snelle en leuke auto voor de deur en na een paar maanden wordt hij gejat.
Het is inmiddels wel bekend dat de elektronica van een auto in luttele seconden is uit te schakelen en te manipuleren door kwaadwillenden.

We twijfelen nu wat te gaan kopen. Het schijnt dat het dievengilde over een tijdje komt kijken wat er voor de GTI in de plaats is gekomen en om nu weer de sjaak te zijn...Een Bearlock (slot op DSG bak) schijnt wel goed te werken maar als ze de auto echt willen hebben, komen ze de sleutels bij je ophalen...

We denken aan een gewoon Golfje; niks mis mee natuurlijk maar net zo slecht beveiligd als een Polo. Misschien een Scirocco (dito beveiligd) maar dat is ook weer zo'n koppendraaier...ik weet niet of die erg gewild zijn in Oost Europa. Want daar is vlgs de politie onze GTI naar toe gegaan.

Toch willen we weer een VW omdat we een automaat icm zuinige motor willen; bij andere merken zie je die niet.

Wat zouden jullie doen?
 
Goedenavond,

Een dvs90 met een onderbreking op de OBD is idd een prima oplossing. Op het moment dat het alarm ingeschakeld is kun je de auto niet meer "benaderen" via de OBD. Nog een voordeel van dit alarm systeem is dat deze direct afgaat bij het forceren van een deur. Een affabriek alarm heeft een kleine 30 seconde vertraging. Die €700 vind ik echter aan de hoge kant.
Wij monteren deze voor €499,- exclusief Btw op locatie, en inclusief Scm/Kiwa certificaat.
Home
 
Tja maar dan kan je helemaal geen leuke auto meer kopen die vieze dieven houden echt niet op enige is of goed beveiligen (alles is te kraken) of goed verzekerd zijn krijg je in ieder geval nog een keus om een andere auto te kopen.
 
Ook die jatten ze als hij er leuk uitziet. Tis gewoon belachelijk dat je je spullen zo moet beveiligen omdat er anders anderen er mee vandaar gaan.

OT: Of toch maar naar een niet VAG product gaan kijken? Nieuwe KIA Rio of de Pro_Ceed bv??

Ik zou eerder net als Snowdude zo iets doen...toch maar een ander merk nemen dat minder in smaak valt bij de dievengilde...
een KIA ofzo zou ook wel nice zijn..ik denk als je de BlueGT gaat halen dat die dan net zo snel weg is als je GTI (aangezien het ook een snelle auto is)
 
Hmm.. echt vervelend dit! :(
en wat ik zou doen.. euh.. ik denk kijken naar iets waar je toch wel graag in wilt rijden!
verder ook de auto gewoon flink beveiligen en eventueel de garage opruimen zodat die daar in kan staan?
is de auto in ieder geval uit het zicht van de straat ;)
(of je die mogelijkheid hebt weet ik niet, maar als voorstel alleen)

Maar laat je pret in een mooie en/of snelle auto niet drukken door dieven! ;)
heads up en laat je niet dwars zitten door zulke lowlife mensen!
echt triest dat mensen niet van andermans auto af kunnen blijven :(
(gelukkig heb ik alleen nog maar een paar krasjes en deukjes van jaloerse mensen)
 
VW  6R  1.2TDI 
In absolute aantallen worden er inderdaad veel VW's gestolen. Maar ... VW is ook al jarenlang het (bijna) meest verkochte merk in Nederland. Iemand enig idee hoeveel VW's relatief gezien gestolen worden? Is dat ook meer dan andere merken? Ik heb daar eigenlijk geen idee van :oops:

En ja, ik snap de twijfel. Heb er zelf gelukkig geen enkele ervaring mee, dus ik vind het lastig om je goed advies te geven. Ik ben geneigd om mee te gaan met Djaggo en Gewoonjan, maar dat zou best kunnen veranderen als ik zelf ervaringsdeskundige zou zijn.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Wow vind ik allemaal wel ver gaan met een auto rijden terwijl je liever wat anders rijd ik laat mij niet bepalen door een stelletje dieven in wat voor een auto ik ga rijden maar ja ieder zijn keus.

Zo denk ik er ook over, ik heb nog een pedaal lock in de schuur liggen denk dat ik die maar weer ga gebruiken.
Misschien maakt het niks uit, maar ze zijn er wel langer mee bezig en dat zullen ze niet fijn vinden.

oimg_GC03890466_CA03890493-1.jpg


RojoGTI succes met je keuze
 
Bedankt voor jullie reacties, we weten nog steeds niet wat we gaan doen. en nieuwe GTI is te duur geworden door die BPM verhoging en de BTW verhoging per 1 oktober. Da's Euro 2000,00 extra waar je alleen Detroit velgen voor terugkrijgt...kan VW niks aan doen.
We denken dat ze na een tijdje komen kijken wat er voor de GTI in de plaats is gekomen. Een BlueGT is wel leuk maar hetzelfde verhaal als een GTI.
Misschien maar een jaartje in een sloper gaan rijden. We zien wel.
Voorstel van Polo6rmatgrijs lijkt mij wel wat.
 
:cool:
Hoezo weet je eigenlijk dat ze over een tijdje weer komen kijken? Zijn het stiekem toch bekenden? Hebben ze dit al eerder gedaan? Zijn er ook auto''s gestolen bij de buren?

Detective Quot.

Lijkt me sterk dat ze weer langskomen. Als de buurtbewoners weten dat er een auto is gestolen in hun straat gaan ze beter opletten toch? Ik denk dat de dieven dat ook weten en het risico voor hun dan te groot is.
 
of je kan maybe voor een tweedehandse auto gaan? die niet zoveel kost...

het is toch te zot voor woorden dat je voor je eigen huis bang moet zijn >_< trouwens ik mag hopen dat je all risk verzekerd was? anders kun je echt fluiten naar je geld
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!