Turbo stuk?

Hallo allemaal,

Ik heb mijn 1.2 tsi 105 pk 3/4 maanden geleden gechipt en dat ging allemaal soepel tot een paar dagen geleden.

Ik had opeens vermogen verlies lijkt het wel en wanneer ik rond de 2500 toeren zit hoor ik de turbo werken alleen met een soort harde fluit/schuur geluid.

Is mijn turbo stuk of zijn het misschien de pakkingen of de olieleidingen naar de turbo ookal heb ik geen olieverlies en gaat mijn brandstof ook niet sneller op. Ik rij zelf nog rond in mijn auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Highline 140 PK 
Ik zou je auto door een monteur laten nakijken, misschien is het slechts een slang en als je door blijft rijden, loop je het risico veel meer schade aan te richten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Het enigste wat ik eigenlijk voel en merk is het vermogenverlies en de soort van fluit in de turbo als ik veel toeren maak.

Ik heb er al ongeveer 450 km mee gereden, wat eigenlijk niet goed is. Ik ga zo snel mogelijk naar een monteur toe.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Highline 140 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!