tuning vw polo 6r 1.6 tdi 75,90,105 pk ??

Beste polo forum leden,

Graag zou ik ervaringen willen horen van forumleden die hun polo 1.6 tdi 75,90,105 pk hebben laten chiptunen. Zo ja wat is het vermogen en het koppel?

Hoe rijdt de auto? Soepeler en zonder dode punten of problemen en storing lampjes enz?
Trekt die vlotter op van af laag toerental?
Wat zijn de voordelen of nadelen?

Dit omdat ik al 2.5 jaar met een polo bue motion rijd, in mijn ogen slow motion (niks denigerend tegen de anderen bm rijders) als rijschool houder is het gewoon niet de ideale lesauto.

Daarom heb ik een nieuwe polo 1.6 tdi 90 pk blue motion technology besteld. Wel twijfel ik om die gelijk na 1000 km inrijden te chippen, zo weet ik zeker dat leuke lesauto heb.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb me polo bm al meerdere male laten chippe allen zkkr niet gewenste resultaat

Hij blijft gewoon onder in veel te traag en toen het weer boven de 25 graden kwam was het gewoon te traag gechipt of niet

en had veel storingen en regeneratie had de bm elke dag last van nou dan kon een leerling egt niet mee over weg

en daarom wil ik nu ook zkkr heid en dacht ik als de 4 cilinder het al niet better doet dan een 3

en de motor inhoud omhoog gaat van 1.2 naar 1.6

ja dan kon het niet beter dacht ik zo en nu geïnformeerd voor obd chip tuning mogelijk voor 1.6 en bm is altijd met kastje waar ik niet warm van wordt

gewoonjan daarom doe ik het niet maar ja had wel stukken voordeliger geweest maar heb er geen vertrouwen meer in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft niemand hier een getunde polo 1.6 tdi 75,90,105 pk ??

Hopelijk kan iemand ze ervaring aan me vertellen.

Alvast bedankt

Het maakt in principe niet uit welke motorvariant je kiest. De 75-90 en 105pk zijn allen gelijk.

Ga je ze tunen dan krijg je bij een goede obd-tuning bij alle versies hetzelfde resultaat (140pk 320Nm) , alleen de software verschilt onderling.

Welke chip had je ?

Maakt weinig uit, een 1.2 TDI wordt onder die 1750rpm nooit vlot, valt vrij snel uit als je op de koppeling weg wilt rijden (zit ook veel dooie slag in het koppelingspedaal). Lijkt me inderdaad geen gemakkelijke lesauto. 1.6 TDi is daarbij meer geschikt. Een 4 cilinder heeft simpelweg meer cilinderinhoud en is zonder dat de turbo op toeren is, al aanmerkelijk vlotter.
 
race eend :

dat dacht ik ook nog maal niks slechts over de polo 1.2 bm is een zeker leuke auto alleen voor les auto gewoon kantje boord

Ik ga me 1.6 tdi zeker laten chippe

Ik denk dat voor 130 -135 pk koppel rond de 290-310 want de polo tdi 1.2 en ook helaas 1.6 hebben alleen probleem koeling(de mini intercooler en niet voldoende lucht krijgt ) velen tuners zeggen ga niet boven de 130 pk anders kan het onbetrouwbaar baar worden nou weet ik 2 goeie tuners jd en atm allebei 140 dus dat zal dan egt de grens zijn 1 van die 2 wordt het

Ik hoop volgende maand in me nieuwe auto te zitten even 1500 km in mid weekje rijden en dan rijles geven bevalt het me niet dan chipe maar ik weet nu al dat ik ga chipe ik hou jullie op de hoogte
 
Het valt erg mee hoor, die intercooler van de 1.6 TDI polo en A1 is misschien iets kleiner, maar daar heb je met dergelijke vermogens geen last van. Als je hem op het circuit gebruikt is het wat anders, maar op straat zul je niet merken dat de ic kleiner is dan bv van de superb.

140pk is niet de EGT grens hoor, je kunt nog een stuk verder, met 145pk heb je (als je het goed doet in je software), nog geen 800 graden EGT, waar 850 graden prima zal gaan. Mis je echter enkele aanpassingen in je tuning, dan ga je bij 130pk al over de 850 graden... je kunt dus meer vermogen halen met lagere temperaturen en minder brandstof. Echter hoeft niet alles op het randje te lopen. Vandaar dat JD het verkoopt als 140pk en 320Nm.
 
Ik denk dat dergelijke upgrades niet zo vaak gedaan worden voor mensen die de wagen voor hun werk gebruiken. Een intercooler upgraden (en al helemaal voor de looks), doen vooral hobbyisten en mensen die het uiterste uit hun motor willen.

Als hij gewoon wat vlotter moet zijn op afroep, dan is een chiptuning meer dan voldoende.
 
Maakt weinig uit, een 1.2 TDI wordt onder die 1750rpm nooit vlot, valt vrij snel uit als je op de koppeling weg wilt rijden (zit ook veel dooie slag in het koppelingspedaal). Lijkt me inderdaad geen gemakkelijke lesauto. 1.6 TDi is daarbij meer geschikt. Een 4 cilinder heeft simpelweg meer cilinderinhoud en is zonder dat de turbo op toeren is, al aanmerkelijk vlotter.

De 1.6 zal zonder turbo werking inderdaad sneller zijn dan de 1.2, maar ik moet eerlijk zeggen dat het nieuw voor mij is dat de 1.2 makkelijk afslaat:oops:
Ik kan mij daar totaal niet in vinden namelijk:oops:
Mijn polo slaat niet sneller af dan de golf 5 diesel (weet zo de inhoud even niet meer) waarin ik destijds heb gelest;)

Verder na die software update die je zaterdag hebt gedaan is de rust weer gekeerd in de auto, rijdt (voor mij) nog steeds uitermate goed en (tot nu toe) niks aan motor gedrag kunnen herkennen van voor de update :mrgreen:

En misschien dat je het nog kunt herinneren, of waarschijnlijk ook niet, met de 17 inchers heb ik ook geen last van een auto die afslaat, ik laat nog altijd de koppeling rustig opkomen totdat de auto rijdt en dan kan die los, lekker volgens het boekje zoals mij is geleerd :lol:

Maar meestal is het een dot gas erbij omdat er achterop komend verkeer is oidStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
gewoonjan:

Ja de eerste 35.000 km was dat ook hij sloeg niet snel af en ging allemaal net aan

Maar na de terug roep actie van de EGR (Bekend euvel) begon het toen pas merkte ik dat die ging na generen enz enz en dan slaat die super snel af zelf me pa vond het K.. rijden.

4 keer trug geweest me de polo bij de VW dealer en elke keer ja we kunnen egt niks vinden toen was ik het zat

En als klap op de vuurpijl gebeurde het ook tijdens een examen en mocht ik gaan uitleggen aan de examinator wat er aan de hand was

leerlingen kwamen thuis en vroegen aan hun ouders of hun ook helemaal pedaal op de bodem moesten doen als ze de snelweg op wouden of 80 km weg om op gang te komen

Enige wat ik denk is dat de turbo zwaar heeft gehad met elke keer start stop systeem dit omdat me auto gewoon 9-11 op een dag aan staat en ja de leerlingen moesten best wel flink trappen dus ja dan elke keer aan uit niet lekker voor de turbo (maar dit denk ik is niet bewezen)

Dus heb ik besloten prima polo 1.2 maar voor mij niet nogmaals voor herhaling daar in tegen de polo 6r looks enz enz prima alleen de motor niet
 
Aaaah, dat kan inderdaad best wel eens het probleem zijn!;)
Zelf gebruik ik startstop alleen hier in groningen als ik een semi-koude motor heb, verder als ik van de snelweg oid kom houdt ik m zelf gewoon aan door voor korte tijd de koppeling gewoon ingetrapt te houden of anders (voor de wat langere wachttijden) startstop deactiveren via de dashknop;)

Maar kan me goed voorstellen dat die auto onprettiger wordt naarmate er alleen maar in getrapt moet worden wil die rijden.
Zelf gelukkig geen last van :)
Verder was bij mij de egr al na een kilometertje of 2000 aan de beurt, dus de huidige is nog maar 32.000 aan het werk in mijn auto, dus hoop dat de 35k geen probleem punt wordt voor mij :mrgreen:

Verder qua trage reactie op het pedaal, die heb ik ook zowel met als zonder chip.
Dus na een tijdje besloten om hier toch een (2e handse) SprintBooster tussen te zetten en ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat dat die heeft gegeven:)

Maar succes met de 1.6!:)
 
VW  6R  1.2TDI 
gewoonjan:

Ja de eerste 35.000 km was dat ook hij sloeg niet snel af en ging allemaal net aan

Maar na de terug roep actie van de EGR (Bekend euvel) begon het toen pas merkte ik dat die ging na generen enz enz en dan slaat die super snel af zelf me pa vond het K.. rijden.

4 keer trug geweest me de polo bij de VW dealer en elke keer ja we kunnen egt niks vinden toen was ik het zat

En als klap op de vuurpijl gebeurde het ook tijdens een examen en mocht ik gaan uitleggen aan de examinator wat er aan de hand was

leerlingen kwamen thuis en vroegen aan hun ouders of hun ook helemaal pedaal op de bodem moesten doen als ze de snelweg op wouden of 80 km weg om op gang te komen

Enige wat ik denk is dat de turbo zwaar heeft gehad met elke keer start stop systeem dit omdat me auto gewoon 9-11 op een dag aan staat en ja de leerlingen moesten best wel flink trappen dus ja dan elke keer aan uit niet lekker voor de turbo (maar dit denk ik is niet bewezen)

Dus heb ik besloten prima polo 1.2 maar voor mij niet nogmaals voor herhaling daar in tegen de polo 6r looks enz enz prima alleen de motor niet

Hoi, heeft er nog iemand recente bevindingen over het lage koppel bij het vertrekken, bij mijn 1.6tdi erger ik mij nu al bijna 2 jaar dood. Ik stamp het gaspedaal soms tot op de vloer en dan wurgt hij de motor nog af. Bij andere auto's zoals golf 1.6tdi is dit probleem veel minder aanwezig. Ik wil de wagen ook chippen, maar eigenlijk vooral voor dit probleem en niet speciaal voor meer vermogen. Moet ik nog een software-update vragen in de garage?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!