Tuning dsg en Delphi 7.4 eind 2020

Na verschillende cbiptuners te hebben gesproken en wat op het internet rond te hebben gezocht, blijkt mijn Polo van bouwjaar eind 2020 niet te chippen te zijn. Want Delphi 7.4. Wat zijn jullie ervaringen en vooral oplossingen? Racechip, Ventura tuning - allemaal boxjes. Het voelt wat... Niet zo elegant. Ik hoorde graag wat feedback en aanraders.
Het liefst zou ik in één sessie ook graag de DSG in D aangepast zien. Tips en aanraders ook hier welkom. Want het schakelt wel erg vlot op.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik heb het niet zo met die boxjes, je kan het doen maar ja, is niet hetzelfde als met een normale tune

Je kan waarschijnlijk wel alleen je dsg bak doen mocht je er aan storen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik heb het niet zo met die boxjes, je kan het doen maar ja, is niet hetzelfde als met een normale tune

Je kan waarschijnlijk wel alleen je dsg bak doen mocht je er aan storen
Mnee, mee eens. Het is jammer dat de Delphi 7.4 GCM nog niet schrijfbaar is. Ik zit me af te vragen of het iets zou veranderen (en of het mogelijk is) om de Delphi ecu/motorregelapparaat van een Polo/Golf/Audi te nemen die 110 of 116 pk heeft. Als het al kan. Want zo'n boxje is ook weer zo wat.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Na verschillende cbiptuners te hebben gesproken en wat op het internet rond te hebben gezocht, blijkt mijn Polo van bouwjaar eind 2020 niet te chippen te zijn. Want Delphi 7.4. Wat zijn jullie ervaringen en vooral oplossingen? Racechip, Ventura tuning - allemaal boxjes. Het voelt wat... Niet zo elegant. Ik hoorde graag wat feedback en aanraders.
Het liefst zou ik in één sessie ook graag de DSG in D aangepast zien. Tips en aanraders ook hier welkom. Want het schakelt wel erg vlot op.
Ik ga met je mee. Mijn polo schakelt in D inderdaad wel heel rap omhoog. Vooral wanneer je 50 in de 5e versnelling rijdt en je gas geeft. Ik rij in de stad dus altijd in S. Dan pakt de auto beter op en komt de motor inderdaad niet in de mega lage toerentallen van 1500 rpm enzo. Hier hoeft voor mij de DSG niet opnieuw van een programma voorzien te worden.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ik ga met je mee. Mijn polo schakelt in D inderdaad wel heel rap omhoog. Vooral wanneer je 50 in de 5e versnelling rijdt en je gas geeft. Ik rij in de stad dus altijd in S. Dan pakt de auto beter op en komt de motor inderdaad niet in de mega lage toerentallen van 1500 rpm enzo. Hier hoeft voor mij de DSG niet opnieuw van een programma voorzien te worden.
Sowieso zou ik daar bij jou nog even mee wachten tot je garantie verlopen is.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Sowieso zou ik daar bij jou nog even mee wachten tot je garantie verlopen is.
Dat is het andere. Ik heb vijf jaar garantie dus ik moet nog een paar jaar voor die verlopen is. Aan de andere kant zijn die lage toerentallen (en hoe lang slipt de koppeling in al die lage versnellingen?) niet zo bar goed voor motor en bak, lijkt me. Inderdaad, ik zet hem vaker in Manual... maar daar heb ik nou net geen DSG voor gekocht ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Dat is het andere. Ik heb vijf jaar garantie dus ik moet nog een paar jaar voor die verlopen is. Aan de andere kant zijn die lage toerentallen (en hoe lang slipt de koppeling in al die lage versnellingen?) niet zo bar goed voor motor en bak, lijkt me. Inderdaad, ik zet hem vaker in Manual... maar daar heb ik nou net geen DSG voor gekocht ;)
Denk niet dat de koppeling veel slipt in lage versnellingen hoor. Alleen bij wegrijden vanuit (bijna) stilstand.
Wel kan ik me wel voorstellen dat de DSG erg enthousiast is met doorschakelen. Geloof dat dit een kwaaltje is dat al jaren speelt. Maar in de zoektocht naar brandstofbesparing zal VW het geen kwaaltje noemen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!