TSI Ketting problemen

Op de site van autoweek wordt opnieuw aandacht besteed aan de kettingproblemen van de TSI motoren.

Kettingreacties op Volkswagen TSI-motoren | Autonieuws - AutoWeek.nl
Journaal - Reacties op kettingprobleem VW | Auto video's - AutoWeek.nl

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hier gaat met deze ''problemen''.
Zijn er mensen die dit herkennen of ondervonden hebben? Hoe begonnen de problemen en was dit nog vanaf een bepaalde kilometer stand?
Bezit zelf een GTI en heb hiervoor een peugeot 207 THP gehad die ook de kettingproblemen kende, hoopte ervan af te zijn. Daar begonnen de problemen rond de 35 a 40.000 km
Is natuurlijk niet gezegd dat het voorkomt bij mijn auto maar hou toch mijn hart weer vast.....
 
Kettingproblemen kunnen bij alle TSI motoren voorkomen: 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 T(F)SI.
Als het probleem optreedt dan is het vaak bij de motoren die veelal veel korte afstanden afleggen per rit.
Bij voornamelijk langere afstanden rijden is het probleem beduidend minder, alhoewel ook dat geen garantie is dat het probleem niet voor zal kunnen komen.
 
bij 15.000 km begonnen de problemen, bij 20.000 is de ketting vervangen (1.2 tsi). rij zowel kortere afstanden als langere (100km per keer) dus daar kan ik niet echt conclusie uit halen. Ik heb de oude en de nieuwe ketting gezien, bij hoge uitzondering. De nieuwe ketting is iets dikker en heb er geen problemen meer mee gehad.
 
bij 15.000 km begonnen de problemen, bij 20.000 is de ketting vervangen (1.2 tsi). rij zowel kortere afstanden als langere (100km per keer) dus daar kan ik niet echt conclusie uit halen. Ik heb de oude en de nieuwe ketting gezien, bij hoge uitzondering. De nieuwe ketting is iets dikker en heb er geen problemen meer mee gehad.

Hey dave,

Wat voor problemen/symptonen ervaarde je waardoor je hem hebt laten vervangen??
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
begon met een zeer duidelijk hoorbare rammel bij (eerste!) koude start. Auto leek ook luier, op zich logisch als de kleppen verkeerd getimed staan. De eerste keer gaf de dealer een hitteschild de schuld terwijl ik toen al zei dat het de ketting was.. Daar de auto laten overnachten en de volgende dag deed hij het nog steeds, toen zijn ze overgegaan op vervanging van de ketting en geen problemen meer mee gehad.
 
Hmm dacht dat dit probleem vooral bij de 1.4TSI zich voordeed, twijvel nu wel heel erg of ik mijn zojuist bestelde Polo moet annuleren nu het nog kan....

Niks mis met de 2012 TSI-tjes hoor;)
Mn pa rijdt ook met zo'n motor en hij heeft nog nergens problemen mee;)
En eerlijk gezegd is het best een leuk motortje:mrgreen:
(ik heb het over een 1.2tsi 105pk in een Touran)
 
VW  6R  1.2TDI 
bij mij begon de ketting bij ongeveer 35k te rammelen bij koude start, was echter geen pijl op te trekken wanneer het gebeurde. 3x aangegeven bij de dealer maar die hebben er toen niets aan gedaan. Later bij 60k de polo voor onderhoud weggebracht bij een andere dealer, die belden mij op dat ze een rateltje hoorden bij het starten en dat ze daarvoor de ketting moesten vervangen. Dit is uitgevoerd en geen problemen meer. Betreft een polo van bouwjaar 2010.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!