Trommelremmen ombouwen naar remschijven, Polo 6r

Pjedro

Actief lid
103
49
35
Mogguh,

Is er iemand die ervaring heeft met het ombouwen van de achterste trommelremmen naar schijven van een Polo 6r? Is dit een kwestie van de schijven etc pakken van een Polo die dit wel heeft? Of is het 'makkelijker' om de complete achteras over te zetten van één die schijven heeft achter? Een complete achteras met schijven kost op marktplaats niet zo heel veel namelijk.

Hoor graag eens of hier iemand ervaring mee heeft!

Groet,
Pieter
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
Een forumlid van hier, die inmiddels minder actief is, heeft dat ooit gedaan. Zoek op boukejilleba. Die heeft dat ooit zelf gedaan.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Op je huidige achteras kan je gewoon remschijven kwijt.
Als je dit wilt ombouwen moet je kopen: remschijf 230mm, remblokken, hitteschild, remklauw, remklauw houders, rem leidingen en tot slot, nieuwe handrem kabels.
Voor de vooras van 256 naar 288 of 312 heb je wel nieuwe fusee's nodig.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
@Wacky, ik heb hem een bericht gestuurd, bedankt voor de tip.
@Remon446, is het dan niet makkelijker om een achteras te pakken van een 6r die al schijven heeft? Dan scheelt dat een hoop losse rommel aanschaffen en monteren... toch?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
Ik weet wel dat hij dus schijfremmen achter op de 1.2 tdi had geplaatst. Omdat hij hier verbannen is wil niet zeggen dat je met hem niet meer in contact kan komen, kijk eens op UK-polo
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Afgelopen 2 maanden heb ik die conversie ook gedaan. Moet je kijken of je achteras de "oortjes" heeft voor de remklauw ophanging want alles na 2012 heeft dat niet en je moet daarvoor adapter plates halen of een andere as. Ik heb zelf de trommels omgewisseld naar schijven en het valt erg mee hoe moeilijk het is. wel moet je de abs module omcoderen.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  • Leuk
Waarderingen: REinhaus en Michel6C
Alle onderdelen kosten op autodoc circa 210-250 afhankelijk van het merk dat je wilt, ik denk dat een achteras plus de onderdelen vervangen duurder is.
Wel moet je achteras inderdaad van die schroefgaten hebben zoals @Dannozz al aangaf.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we wel even verder mee. Ik had op marktplaats complete achterassen gezien met alles er op en er aan voor +- €200. Dit valt mij alles mee, en wat ik begrijp van die mensen (sloperij) kun je nagenoeg alles zo overzetten op de remleiding na... hier moet een ander nippeltje op, iemand die dit kan bevestigen? Ik zal morgen eens kijken of mijn achteras die schroefgaten ook heeft.
@Dannozz, hoe bedoel je ABS omcoderen?
@MikeB_30, ik stuur je een PB.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we wel even verder mee. Ik had op marktplaats complete achterassen gezien met alles er op en er aan voor +- €200. Dit valt mij alles mee, en wat ik begrijp van die mensen (sloperij) kun je nagenoeg alles zo overzetten op de remleiding na... hier moet een ander nippeltje op, iemand die dit kan bevestigen? Ik zal morgen eens kijken of mijn achteras die schroefgaten ook heeft.
@Dannozz, hoe bedoel je ABS omcoderen?
@MikeB_30, ik stuur je een PB.

Nippeltje is hetzelfde maar de lengte de slang tussen de trommel en schijf zijn anders. De abs moet worden gecodeerd omdat de vloeistof vulling anders is in de remklauw dan in de trommel. doe je dat niet dan doen je achter remmen minder goed mee.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Nippeltje is hetzelfde maar de lengte de slang tussen de trommel en schijf zijn anders. De abs moet worden gecodeerd omdat de vloeistof vulling anders is in de remklauw dan in de trommel. doe je dat niet dan doen je achter remmen minder goed mee.
Geld dit ook voor 6r TDI naar 6r GTI remklauwen? Nee toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
Dit is dus iets waar ik ook in geïteresseerd ben namelijk voor mij 9N(3) . Simpele remschoentjes vwrvangen bij trommel is al meer werk dan remblokken van klauwen. Daarnaast zitten er draadjes en veertjes in die kunnen verroest raken en breken. Gehad met mijn skoda fabia. 1 veertje was gebroken en draaide rond in de trommel. Als ik eraan denk hoor ik dat geluid nogsteeds. Netof je op een schoolbord krast! En naatuurlijk ook omdat het beter uitziet met klauwen voor en achter. Hitte wat vrij komt tijdens remmen word rond verdeelt en koelt makkelijker af vergeleken met trommel is mijn mening. Drm heb je ook performance remschijven met groeven of gaatjes. Sommige koelen rechtsreeks af door de koude lucht wat door de voorbumper via een leiding naar de schijf gaat. Vet allemaal maar ik wil gewoon klauwen achter als het niet al te duure grap is. Me volgende auto zal het zeker hebben dat zoizo.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
Mijn trommelremmen werkten niet goed meer, het piepte achter en de handrem moest je een kilometer de lucht in trekken. Inmiddels heb ik alles van onder tot boven los gehad aan de trommelremmen en alles gangbaar gemaakt, zowel die hendel in de trommelrem die hartstikke vast zat als de remcilinders. De cilinders heb ik er uit gepakt (er lekt dan iets remolie uit) en vervolgens schoon gemaakt, ingevet en weer teruggezet. Nu werken de trommelremmen weer goed en de handrem is weer mooi strak. Ik heb er dus niet zo'n haast meer mee om de boel om te bouwen naar remschijven.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!