Beste lezers,

Ik ben nieuw op het forum en zou graag willen weten of het mogelijk is een Trip Computer (MFA) in te bouwen in een Polo 6R 2010. Indien dit mogelijk is, wat heb ik hier dan voor nodig?

Ik heb reeds van iemand begrepen dat dit mogelijk is door een nieuwe kabelboom aan te sluiten aan de tellerklok.
Is de kabelboom (+trip hendel op de ruitenwissers of MFSW links) met VCDS installatie voldoende of moet er ook een nieuwe tellerklok in?

Het betreft een Polo 6R 1.2 (Benzine) 2010.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
 
Volkswagen  Polo 6R Team  1.2 60PK 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Beste lezers,

Ik ben nieuw op het forum en zou graag willen weten of het mogelijk is een Trip Computer (MFA) in te bouwen in een Polo 6R 2010. Indien dit mogelijk is, wat heb ik hier dan voor nodig?

Ik heb reeds van iemand begrepen dat dit mogelijk is door een nieuwe kabelboom aan te sluiten aan de tellerklok.
Is de kabelboom (+trip hendel op de ruitenwissers of MFSW links) met VCDS installatie voldoende of moet er ook een nieuwe tellerklok in?

Het betreft een Polo 6R 1.2 (Benzine) 2010.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Je bent niet helemaal duidelijk. wat voor dashboard heb je nu? Heb je helemaal geen mfa? Zo nee dan heb je een easyline.
dan heb je de keuze uit een standard 6r cluster of een uitgebreidere gti cluster. maak ff een foto an je huidige cluster en je richting aanwijzer en ruitenwisser hendel.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jeffrey Bemelmans
Je bent niet helemaal duidelijk. wat voor dashboard heb je nu? Heb je helemaal geen mfa? Zo nee dan heb je een easyline.
dan heb je de keuze uit een standard 6r cluster of een uitgebreidere gti cluster. maak ff een foto an je huidige cluster en je richting aanwijzer en ruitenwisser hendel.

Bedankt voor je reactie Franklin, nee ik heb op deze tellerklok inderdaad geen MFA. Mijn vraag is of ik mijn hele tellereenheid moet vernieuwen (naar bijvoorbeeld een GTI) of is het voldoende om een kabelboom aan te leggen en aan te sluiten en via de VCDS MFA inschakelen?
Op mijn ruitenwisserhendel zit geen trip, dus deze moet ik toch vernieuwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R Team  1.2 60PK 
gti teller mogelijk! maar je zal ook je hendels moeten vervangen. en als je eventueel geen cruisecontrol heb wil je dat ook wel mischien. en als je dan toch bezig bent gooi er direct een multifuncioneel stuur op. je moet zowiezo een andere teller!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jeffrey Bemelmans
gti teller mogelijk! maar je zal ook je hendels moeten vervangen. en als je eventueel geen cruisecontrol heb wil je dat ook wel mischien. en als je dan toch bezig bent gooi er direct een multifuncioneel stuur op.

Cruise control zit er al op, maar inderdaad was ik dan aan het denken i.p.v de hendel te kiezen voor een multifunctioneel stuur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R Team  1.2 60PK 
We hebben maar 2 soorten tellers, 1 zonder mfa en met mfa (zelfde teller) en 1 met mfa+.
Ik had vroeger alleen temp en na een upgrade had deze digitale km/h , verbruik enzovoort.

En als je die weer upgrade, naar de GTI teller, heb je MFA+. Kenmerken zijn 2 extra analoge tellers in je instrumentenpanneel. 1 voor je koelvloeistoftemperatuur, en 1 voor brandstofniveau. Ook kun je tussen je tellers in het display je navigatie krijgen, olie temperatuur, kompas, etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
En als je die weer upgrade, naar de GTI teller, heb je MFA+. Kenmerken zijn 2 extra analoge tellers in je instrumentenpanneel. 1 voor je koelvloeistoftemperatuur, en 1 voor brandstofniveau. Ook kun je tussen je tellers in het display je navigatie krijgen, olie temperatuur, kompas, etc.

Dat was al bij me bekend inderdaad, maar wat me nog niet echt duidelijk is, is als ik voor de normale MFA kies of mijn tellereenheid ook moet vervangen of is het een kwestie van de kabelboom en ruitenwisserhendel vervangen en vervolgens in te stellen via VCDS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R Team  1.2 60PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!