Trillende vesnellingspook

Carlito

Actief lid
337
83
36
Hallo allemaal
Ik heb een vraag ik heb bij mijn polo 1.0 tsi
Uit 2019
Het volgende als ik met de polo op de snelweg
Rond de 100 a 110 rijdt in de vijfde versnelling
Voel ik als ik mijn hand op de pook leg
Een trilling uit de pook komen
En als ik dan weer even terug gaat naar de vierde versnelling en dan weer door naar zn vijf en weer op dezelfde snelheid zit is het weg geen trilling meer uit de pook waarneembaar
En het is iets dat niet constant is
Maar het gebeurt af en toe

Heeft iemand dit toevallig ook met zijn 1.0 tsi
Of klinkt het iemand bekend
En weet of dit kwaad kan
Ik hoor het graag
Groet
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Ik heb dezelfde ervaringen wel eens meegemaakt met andere merken/modellen auto's. Nooit echt wat achter gezocht.
Weet wel dat het vasthouden van de pook niet heel best is voor je schakelvorken (constante belasting/druk op een onderdeel dat enkel gelagerd is doormiddel van smering.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Ik heb dezelfde ervaringen wel eens meegemaakt met andere merken/modellen auto's. Nooit echt wat achter gezocht.
Weet wel dat het vasthouden van de pook niet heel best is voor je schakelvorken (constante belasting/druk op een onderdeel dat enkel gelagerd is doormiddel van smering.
Ok het viel me toevallig op omdat ik de pook een keer vasthad in zijn vijf
en een keer ervoor in zijn vijf het.niet had
En terug naar vier en dan weer naar vijf
Het trillings probleem weg was
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!