Trillende remschijven Polo GTI

Robster

Bekend lid
139
59
67
Beste allen,

Ik vroeg af of er hier GTI rijders zijn die last hebben van trillen bij het remmen en daardoor trillend stuur? Dit is flink irritant.
Dit komt voor bij remmen vanaf 200km/h tot terug naar ongeveer 130km/h. Onder de 130 heb ik er geen last van.

Een maatje van mij heeft een golf GTE en die heeft het ook bij remmen vanaf die snelheden. Ik vermoed dus kromme remschijven. Of kan dit voorkomen omdat het remmen van hoge snelheid is.

Maar kromme remschijven of eventueel naven, vind ik al vrij vlot na 11.000km.
De auto is 2e hands geïmporteerd dus denk niet dat PON onder garantie iets voor me gaat doen,
vorige eigenaar kan hem goed misbruikt hebben.

Ik zit er over te denken om er meteen betere remmen op te gooien, ik wil hem in de toekomst wel naar 300pk en als ik er dan toch in moet investeren dan geef ik liever meteen iets extra uit.

Zijn er onder jullie die weten of er al setjes uit zijn voor de Polo AW en wat dan goede merken zijn? Ik zie wel brembo maar wil er niet €3000+ in investeren. (€1200-1300 is wel max)
Of weet iemand of het systeem van bijvoorbeeld een Golf GTI Performance/ GTI clubsport S/audi S3/RS3 eronder kan?
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Ik rijd nooit met dergelijke snelheden, maar het lijkt me toch dat deze auto dat ook qua remmen makkelijk aan moet kunnen. Kan natuurlijk dat er de nodige circuit rondjes mee gedaan zijn en ja, dan slijt de boel navenant
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik wil het gezicht van de dealer wel zien, als jij hem vertelt dat het voorkomt bij remmen van 200km/h naar 130km/h.
Garantie? Dacht het niet.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Je hebt internationale garantie.
Dus ook import.
Maar de dealer er mee.
Dat is uiteraard het eerste dat ik ga doen.


Ik wil het gezicht van de dealer wel zien, als jij hem vertelt dat het voorkomt bij remmen van 200km/h naar 130km/h.
Garantie? Dacht het niet.
Schijven waren al krom toen ik de auto kreeg, maar niet opgemerkt omdat ik tijdens de proefrit met de verkoper ernaast uiteraard geen 200 heb gereden.
En remmen van 200km/h naar 130km/h. is geleidelijk en geen noodstop, zou moeten kunnen zonder dat je schijven krom worden;)
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Beste allen,

Ik vroeg af of er hier GTI rijders zijn die last hebben van trillen bij het remmen en daardoor trillend stuur? Dit is flink irritant.
Dit komt voor bij remmen vanaf 200km/h tot terug naar ongeveer 130km/h. Onder de 130 heb ik er geen last van.

Een maatje van mij heeft een golf GTE en die heeft het ook bij remmen vanaf die snelheden. Ik vermoed dus kromme remschijven. Of kan dit voorkomen omdat het remmen van hoge snelheid is.

Maar kromme remschijven of eventueel naven, vind ik al vrij vlot na 11.000km.
De auto is 2e hands geïmporteerd dus denk niet dat PON onder garantie iets voor me gaat doen,
vorige eigenaar kan hem goed misbruikt hebben.

Ik zit er over te denken om er meteen betere remmen op te gooien, ik wil hem in de toekomst wel naar 300pk en als ik er dan toch in moet investeren dan geef ik liever meteen iets extra uit.

Zijn er onder jullie die weten of er al setjes uit zijn voor de Polo AW en wat dan goede merken zijn? Ik zie wel brembo maar wil er niet €3000+ in investeren. (€1200-1300 is wel max)
Of weet iemand of het systeem van bijvoorbeeld een Golf GTI Performance/ GTI clubsport S/audi S3/RS3 eronder kan?

wel vreemd doet me een beetje denken aan wat ik een keer met een motor had
als de schijven warm werden zetten ze niet homogeen uit en begonnen ze te trillen
dit was een productie foutje nieuwe er onder en het probleem was weg.
 
Volkswagen  Polo 1.4 TSI BlueGT  1.4 TSI 
Trillen de remmen alleen bij afremmen vanaf hoge snelheid?
Wat doen de remmen bij stevig remmen vanaf circa 130 km/u?

Maar ik zou er inderdaad mee naar de dealer gaan. Is uiteindelijk fabrieksgarantie en maakt niet uit in welk land je aanspraak maakt op de garantie.
Let wel, het is een slijtonderdeel. En slijtonderdelen vallen in principe niet onder de garantie, tenzij het om een fabricage fout gaat.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Trillen de remmen alleen bij afremmen vanaf hoge snelheid?
Wat doen de remmen bij stevig remmen vanaf circa 130 km/u?

Maar ik zou er inderdaad mee naar de dealer gaan. Is uiteindelijk fabrieksgarantie en maakt niet uit in welk land je aanspraak maakt op de garantie.
Let wel, het is een slijtonderdeel. En slijtonderdelen vallen in principe niet onder de garantie, tenzij het om een fabricage fout gaat.

De remmen trillen alleen bij remmen vanaf hoge snelheid, onder de 130 km/h nergens last van.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Ik heb het zelfde gehad ze gingen het nakijken en vonden wat bobbeltjes op de remmen hebben ze opgeschuurd en nu is die perfect en het viel onder garantie bij mij.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
als je zegt dat je van 200 naar 130 remt zal de dealer hier niks van mogen vinden, die auto is er voor gemaakt... ik kan me voorstellen als je idd die noodstop maakt en dan stil blijft staan voet op de rem waar de warmte dan tussen je schijf en blokken niet weg kan, daar de rest van je schijf die kans wel heeft dan zijn ze zo krom, dat hoeft maar 1 keer te gebeuren... ik rij zelf ook regelmatig deze snelheden en ik heb nergens last van tot op heden. ik let dan ook wel goed op dat ik hem niet met hete schijven wegzet. en wellicht in geval van een echte noodstop kun je hier niet eens iets aan doen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
heb je toevallig al gekeken naar V-Maxx big brake kits? zijn er nog niet voor de AW Gti maar kan nooit lang meer duren.
Gewoon netjes TUV keuring enz enz op 100% goedgekeurd voor op de weg, maar de prijs zoveel goedkoper dan iedere BBK die je ooit heb gezien heb.

En de recensies zijn ook gewoon goed er over
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb het zelfde gehad ze gingen het nakijken en vonden wat bobbeltjes op de remmen hebben ze opgeschuurd en nu is die perfect en het viel onder garantie bij mij.
Hopelijk is het bij mij hetzelfde dan is het makkelijk op te lossen.

heb je toevallig al gekeken naar V-Maxx big brake kits? zijn er nog niet voor de AW Gti maar kan nooit lang meer duren.
Gewoon netjes TUV keuring enz enz op 100% goedgekeurd voor op de weg, maar de prijs zoveel goedkoper dan iedere BBK die je ooit heb gezien heb.

En de recensies zijn ook gewoon goed er over
Ik had ze vluchtig gezien. Nu even er in gedoken, zie eruit als goede sets, zou een hele goede optie kunnen zijn! Zo te zien een Nederlands bedrijf.
Ik zal ze eens mailen wanneer deze voor Polo AW beschikbaar komen.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Hopelijk is het bij mij hetzelfde dan is het makkelijk op te lossen.


Ik had ze vluchtig gezien. Nu even er in gedoken, zie eruit als goede sets, zou een hele goede optie kunnen zijn! Zo te zien een Nederlands bedrijf.
Ik zal ze eens mailen wanneer deze voor Polo AW beschikbaar komen.
Het is best een wat grove klauw maar denk voor kwaliteit doet hij zeker niet onder. je moet de tests maar eens bekijken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Is toch wel een hele mooie kit, bij een upgrade komt deze er wss onder.

Maar eerst heb ik eind augustus een afspraak bij de dealer, dan gaan ze de standaard remmen eerst inspecteren.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!