trillend stuur

hallo allemaal,mijn naam is dave
ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een polo 6R
ik heb een vraag: als ik mijn stuur vanuit een bocht terug laat draaien,gebeurt dit nogal trillend(net of je wielen niet goed gebalanceerd zijn).ik heb alle wielen laten balanceren,maar het trillen blijft. dit is alleen als je het stuur niet vasthoudt.
als je het vast houdt,voel je niks trillen.is dit normaal,en reageert de polo erg snel door de stuurbekrachtiging of is er iets mis?
 
Rolweerstand heeft niks met een trillend stuur te maken, dat is de hoeveelheid kracht die nodig is om iets aan het rollen te krijgen of af te remmen. Hoge rolweerstand betekend minder km's op een liter benzine, of wanneer je het gas los laat en de auto in vrij zet de ene auto misschien nog 100 meter blijft door rollen en een ander met lagere rol weerstand misschien wel 150 meter.

Ik denk dat het ligt aan de electrohydrolische bekrachtiging van het stuur, die remt bij het terug laten komen van het stuur het een en ander wat af (sommige vrachtwagens of motoren hebben daar bijvoorbeeld een stuurdemper voor). Het kan anders zijn dat het stuur in extreme gevallen uit je handen slaat, bij hoge terugstuur snelheid zal het systeem het stuur willen afremmen om je handen/vingers te beschermen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!