trillen polo 9n bij optrekken

marcdoel

Nieuw lid
hallo,

mijn polo 9n trilt bij optrekken vooral in de 3e , 4e en 5e versnelling
ik heb de draagarm rubbers al vervangen door die van een A2
maar hij blijft trillen

het trillen wordt erger naar mate je het ga dieper intrapt je voelt het vooral aan de bestuurders zijde
ik begin nu te denken aan de binnenste homokineet links zou dit kunnen?
kan ik de homoineten nog controleren?

ik ben een vracht auto monteur heb dus weinig ervaringen met homokineten

alvast bedankt

Ik vermoed je aandrijfas. Dat gebeurt vaak met de symptomen die jij opnoemt maar kan ook je motorsteun zijn. Controleer je motorsteunen eerst even of alles goed vast zit.

Volkswagen  Polo 
Ik heb exact hetzelfde probleem. De monteur van VW die er mee gereden heeft vermoed dat het de binnenste homokineet links is. Ze gaan hem maandag uit elkaar halen en dan gaan ze hem eerst opnieuw in het vet zetten. Wat soms ook wel gedaan wordt is de rechter en de linker homokineet omwisselen. Een nieuwe kost ongeveer € 120 en het vervangen iets van € 50.

bij mij was de homokineet kapot een nieuwe kost 250 euro een complete as dan
heb deze vervangen maar hij blijft trillen
hij trilt nu ook bij een constante snelheid

heb nu:

draagarm rubbers vervangen L+R
linker aandrijfas vervangen

ik heb het idee dat het uit de motor komt hoeveel speling zit er op een motorsteun?

iemand nog andere ideeen??

Had het toen ik de winterbanden erop zette. Erna met de zomermaanden was het verholpen. Is inderdaad misselijk Maarja

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!