Trekhaak polo 9n3

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om een trekhaak te nemen op mijn polo 9N3.
Wat ik echter niet kan vinden is of ik hiervoor wel of niet een uitsparing moet maken in de bumper?
Heeft daarnaast iemand nog tips waar ik deze voor een goede prijs kan kopen?
Is er toevallig iemand die een pagina kent waar met foto's staat beschreven hoe deze erop te zetten?

Alvast dank
 
Ik heb zelf een afneembare originele vw Bosal trekhaak gemonteerd. (koopje op marktplaats)
Is goed te doen,
moet wel een hapje uit je onderbumper,
Ik heb de stekkerdoos achter mijn bumper weggewerkt,
dan valt het minder op als de trekhaak er niet in zit.
Kijk maar eens in mijn topic.
http://forum.mypolo.nl/mijn-garage/8866-deeoow-2007-volkswagen-polo-9n3-15.html
pagina 15 als het niet vanzelf gaat.

Er zijn ook onder bumperskirts origineel vw verkrijgbaar met een trekhaakluikje.

Korte omschrijving hoe je een trekhaak monteerd:

Achterlichten demonteren,
Achterbumper demonteren,
Bumperbalk demonteren,
Nieuwe bumperbalk monteren met trekhaak bevestiging.
Kabelboom monteren,
Is vrij eenvoudig als je de juiste set besteld,
dan kan je de bedrading tussen je achterlichten stekkerren. (plug en play)
draad naar buiten werken door de rubber van de kentekenverlichting,
en de stekker doos aansluiten.
achterbumper monteren.
achterlichten monteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Hallo allemaal,
Dank voor jullie tips. Heb inmiddels de trekhaak binnen via marktplaats. Ga hem volgende week of de week erop monteren.
Deeoow dank voor je post. Zie ik overigens dat jij plaatjes heb liggen op de grond over hoe te monteren? Of zie ik dat verkeerd?
 
Deeoow even een vraagje.
volgens mij heb jij niet alles aangehouden zoals het voorbeeld en volgens mij is dat slimmer maar wil even vragen of het klopt: op de voorbeeld foto zie je dat hij een gat maakt voor de kabelboom. Klopt het dat jij dat niet hebt gedaan? (Foto 9 en 10)
Verder is de uitleg redelijk eenvoudig op de moeren van de haak na... Komen de moeren zichtbaar aan de onderkant Zodra de balk is geplaatst of moet je die gaten boren?
alvast bedankt
 
sorry jongens,
ben druk.
maar om je vraag te beantwoorden,
ik heb geen tweede rubber bijgeleverd gekregen,
had er dus voor gekozen de draden bij de kenteken verlichting erbij te steken.
ruimte genoeg voor.
en de bouten die je erin moet draaien gaan in lange gleuven aan de zijkant achter je wielen zal ik maar zeggen.
Je hoeft dus niks te boren.

Google translate over het stukkie tekst onder de polo 9n.info tekst:
Als u invoegen van de bodem aan het frame en scans met de vingers, zijn de bescherming bodemplaat volgens de bestaande gaten. Dit nu bloot en breng de APC volgens de gaten. Aan de rechterkant bevindt zich aan de achterzijde boring van het kunststof mondstuk van de Tankeinfüllung. Voorzichtigheid is geboden bij het ​​aandraaien van de schroef.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!