trekhaak blue gt

Goedenavond, nieuw op dit forum, mede door de aanschaf van blue gt met meerdere opties.
Tijdens verkoop bedongen dat trekhaak gemonteerd zou worden ( niet voor de sleurhut maar meer voor moeilijk parkerende huisvrouwen) maar kreeg de melding via PON dat dit (nog) niet kon.
Echter in de folder en op duitse informatie gevonden dat dit toch wel degelijk mogelijk moet zijn.
Nu is mijn vraag, weet iemand hier meer over? En welk bestelnummer zou eronder passen?
PON weet het (nog) niet.....
 
bij mijn dealer tijdens een verkoop gesprek mbt de Blue GT schrok de verkoper zich rot toen ik over een trekhaak begon. lelijk en er moet gezaagd worden enz enz. maar hij zei niet dat het niet kon. Sterker hij had er een afgeleverd met trekhaak er onder.

groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Inmiddels antwoord vanuit Wolfsburg:
vielen Dank fuer Ihre Anfrage und dafuer, dass Sie sich fuer einen POLO Blue GT entschieden haben.

Aufgrund der von uns angestrebten Emissions- und Verbrauchseigenschaften bei diesem Modell ist eine Anhaengerkupplung ab Werk nicht vorgesehen.

Selbstverstaendlich koennen Sie im Nachgang eigenverantwortlich eine Anhaengerkupplung fuer dieses Polo Modell nachruesten lassen.

Die dafuer erforderlichen Anhaengelasten haben wir im Folgenden fuer Sie aufgelistet:

Die Anhaengelasten fuer den Polo Blue GT (die Werte fuer Handschalter und DSG sind identisch):

Zulaessige Anhaengelast:

Gebremst bei 12% Steigung: 1.200 kg
Gebremst bei 8% Steigung: 1.200 kg
Ungebremst: 600 kg
Zulaessige Stuetzlast: 50 kg


Wir hoffen, Ihnen mit dieser Antwort behilflich gewesen zu sein.
 
De auto staat inmiddels bij Wittebrug, en ze hebben bij Pon informatie opgevraagd.
Antwoord:
Helaas kan er volgens de fabrieksgegevens (Zie ETKA accessoires) géén trekhaak op dit model gemonteerd worden.

Inmiddels afgesproken wanneer er wel de mogelijkheid voordoet via Volkswagen te monteren het later uit te laten voeren.
Waarschijnlijk werkt niet elke dealer volgens zelfde adviezen.
Heb je misschien onderdeel nummer welke gemonteerd zit? Kan misschien helpen......
Volgende week vrijdag wordt hij afgeleverd, nog een weekje wachten.



C:\Users\Oscar\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif
 
Zie in ETKA bij de originele trekhaak staan: Niet voor GTI, blue GT, R-line en R WRC. Echter in de papieren prijslijst/folder en ook in het instructieboekje staan wel maximale trekgewichten (600 kg ongeremd/1200 kg geremd). Vreemd hé, wel trekgewichten maar geen trekhaak. Denk dat het een gevalletje wil wel of wil niet is.
 
Een BM trekhaak gaat zeker niet passen, op de blue gt zit op de achtebumper een diffuser, (bijna gelijk aan de R line en GTI.)
De kogel komt dan (te) dicht op de bumper. Bij Westfalia staat wel degelijk een passend model, alleen de VW wil er nog niet aan.
Ook voor de UP was geen trekhaak, inmiddels wel. Mogelijk volgt een passend VW model later is mij verteld.....
 
Heb je toevallig het bestelnummer van de trekhaak?
Vrijdag staat de mijne klaar en zal toch wel later worden als ik al wat kan regelen.
Belangrijker is dat ik ff kan sturen met de nieuwe auto. Rij nu in Touran 2.0FSI dus ga stapje terug qua grootte.
Ben benieuwd hoe het bevalt.
 
Hoop ook dat ik er veel plezier aan ga beleven.
In ieder geval zit er meer op dan op de touran:
DSG/Climatronic/Licht en zicht/plus pakket/multi stuurwiel tiptronic/Bi Xenon/el ramen/ donker glas,
wordt lekker rijden denk ik....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!