Totale make-over

Hallo allemaal,

de komende week ga ik mijn Polo GTI uit 2011 grondig aanpakken.
Zo komen er bijvoorbeeld de volgende upgrades op:

Forge Intercooler
Tarox B30-6 voorremmen
VWRacing Intake
Water/Methanol Injectie
Okada Plasma Coilpacks
NGK Iridium sparkplugs

Ik zal binnenkort een update online zetten inclusief foto materiaal.
Mochten jullie tips hebben omtrent het monteren en installeren van bovenstaande, laat me dat even weten!
Tot slot: ik ben nog steeds op zoek naar verbeteringen/aanpassingen, dus alle tips zijn welkom.
En ja, de Loba turbo upgrade komt eraan ;).

Groeten, Huub.
 
Weet iemand overigens waar je blauwe tacho wijzers kunt bestellen/vinden? Ik ben die rode een beetje zat! ;)

Euh.. een tijdje terug kwam er wel een linkje hier op het forum voorbij, maar geen idee meer waar die staat :oops:
Anders: eBay, campagnolo (niet op diet forum, maar oa wel polo6rfreunde), carsystems.pl en anderen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Vergeet trouwens ook niet de DSG om te laten zetten naar minimaal een stage 1 (verhoging van de koppel begrenzer naar 500nm), anders krijg je problemen met het koppel dat je auto gaat produceren;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja maar die zijn voor de DSG6 versnellingsbak, niet de droge DSG7 die de 1.4TSI heeft. Volgensmij kan het koppel daarvan niet veel hoger. Wat dus ook de meeste mensen ervan weerhoud om een turbo etc upgrade te doen.
 
neem contact op met de DSG-Dokter

[h=4]Koppelbegrenzer DSG 7-traps '07-'12[/h]DSG-dokter (TVS) heeft als eerste de 7-traps DSG software weten aan te passen.
De koppeling en vibratie problemen behoren sindsdien tot het verleden, evenals het ondertoeren probleem.
Nu is er weer een primeur!
Het probleem was de chiptuning. Er was maar een zeer beperkte tuning mogelijk vanwege de softwarematige koppelbegrenzers. Nu is het mogelijk uw TDI of TSI een riant koppel te geven, tot wel 350Nm. De begrenzers staan fabrieksaf op 235 tot 290Nm, afhankelijk van de DSG software versie.
Voorbeeld: 1.8TSI fabrieksaf 160pk/240Nm, na tuning 225pk/345Nm.
Met vermogensrapporten aantoonbaar.
 
Even een update omtrent de installatie.
Ik had gehoopt een aantal onderdelen of zelf, of door VW te laten installeren.
Laatstgenoemde is inderdaad ietwat prijzig uitgevallen en daarom heb ik besloten om de IC, de remmen en de bobines, niet zelf te doen.
Derhalve de vraag, heeft iemand een goed adresje, omgeving Tilburg, waar ik bovenstaande kan laten monteren.
Uiteraard voor een 'goede' prijs.

Alvast bedankt!
 
ze zitten op 60,- per uur. Dat is vergeleken met vw wel de helft, echter nog steeds erg prijzig.
Hebben we niet een huismonteurtje die alles voor een echt leuke prijs doet? Met vlijt en liefde!
En anders gooi ik bij deze een balletje op om die, namens Mypolo.nl, in dienst te nemen ;).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!