Torque Android app

Kwam per toeval deze app tegen in de Android Market: Torque.

De app leest middels een apart aan te schaffen bluetooth dongle aan de ODB aansluiting in realtime alle gegevens uit die door de auto worden geregistreerd.
De dongle zelf is vanaf een euro of 40 van eBay te halen maar het wordt geadviseerd om te investeren in een duurder exemplaar van ca 100 euro, de goedkope schijnen nogal eens niet te werken.

Van wat ik in de reviews en filmpjes zie geeft de app een enorme reeks aan info variërend van turbodruk tot geleverd koppel, PK's, luchtmassa, watertemperatuur, etc, etc. Ideaal dus voor de techneuten of cijfergekkies (waaronder ik) onder ons.

Filmpje:
[youtube:3dmjh98g]OCZyxrS_ixY[/youtube:3dmjh98g]

Ik denk dat ik deze wel op m'n verlanglijstje zet :mrgreen: , kan m'n telefoon dan in z'n houder aan de voorruit klikken en tijdens de rit alle cijfertjes bekijken.

Iemand toevallig ervaring mee?
 
Hallo Weem,

Ik lees al een tijdje mee ( +/- 2jr) op dit forum rij zelf sinds een jaar een 6r gti (gun mezelf echter de tijd niet om me voor te stellen maar dat komt nog wel).

ontopic: de Bluetooth OBD2 Dongles zijn al vanaf ongeveer 12 euro te verkrijgen op Ebay inclusief verzending (lang leven China). Ik heb er zelf 1 gehad werkte prima op de Laptop.

Het werkt alleen niet op de Iphone en/ of Ipad daar moet je een WIFI Dongle voor hebben. Bluetooth wordt niet ondersteund. Een mooi programma voor op de Iphone / Ipad is Dashcommand.

Torque is een fantastisch programma voor op Android. Koop zo'n dongle via Ebay en probeer het zou ik zeggen! Leuk speelgoed.

Fijne avond.

Aanvulling:

Hierbij 2 links van OBD dongles. Indien niet toegestaan mijn excuses.
Er is een kleine en een grotere variant. Als ik een tip mag geven ga dan voor de kleine de grote ga je mogelijk raken met je linker been.
(of je moet heel apart gaan zitten, mijn vermoeden is dat je dan last krijg van je 3e been :lol: )

De kleine heb ik getest en werkt prima in combinatie met een laptop. Ik heb hier en daar gelezen dat mensen beide dongles met Torque gebruiken (vraag me alleen niet meer waar ik dat heb gelezen)

Klein:
http://www.ebay.nl/itm/Vgate-Mini-ELM32 ... 3a6c9a1c87 ~15,50euro

Groot:
http://www.ebay.nl/itm/ELM327-OBD2-OBDI ... 336f3fbf75
~12,50 euro
 
Johan zei:
Hoe heet het programma voor op een laptop met windows dan? ik heb ook zo'n dongle liggen en wil het ook wel eens proberen dan :)

Toevallig een kopietje op de Nas staan. Kan ik zo niet bij ga er morgen even voor zitten. Stelde niet heel veel voor was voor mij meer om te testen. Het zijn verschillende programma's die krijg je gratis op cd bij de dongle :cool: . Je hoort het morgen avond van me!
 
Ik zou het ook willen bestellen maar ik twijfel nog aangezien ik niet weet hoeveel informatie er nu echt uit mijn 9n3 kan gehaald worden, met mijn OBD usb kabel kan ik alleszins niet zo bijster veel vinden.. rpm heb ik daarmee alleszins kunnen uitlezen op de laptop en hoever ik mijn gaspedaal induw in % ook maar voor de rest niet echt iets gevonden..(ook niet super lang gezocht maar toch) Heb vooral interesse in de 0-100 tijd enzo vind ik wel grappig om af en toe te gebruiken maar dan moet hij het wel rechtstreeks uit mijn ECU van de auto halen en niet uit gps gegevens want ik lees dat torque een deel van de info uit de gps op je telefoon haalt..
 
Hmm ik heb wat videos op youtube gekeken en met die cheapo china dingen zit er bijna seconde delay op.. denk dat als ik het bestel ik toch maar meteen voor het goede spul ga, namelijk de plx kiwi, die wel realtime data kan doorgeven, dan heeft het tenminste echt nut.. Die china dingen zijn leuk voor de show maar ik vind de data niet betrouwbaar genoeg. Als ik dan nog een 2din android radio aanschaf kan ik dit op groot scherm gebruiken nou dat zie ik pas echt zitten! :)
 
webcrtor zei:
Hmm ik heb wat videos op youtube gekeken en met die cheapo china dingen zit er bijna seconde delay op.. denk dat als ik het bestel ik toch maar meteen voor het goede spul ga, namelijk de plx kiwi, die wel realtime data kan doorgeven, dan heeft het tenminste echt nut.. Die china dingen zijn leuk voor de show maar ik vind de data niet betrouwbaar genoeg. Als ik dan nog een 2din android radio aanschaf kan ik dit op groot scherm gebruiken nou dat zie ik pas echt zitten! :)

Wel gaaf android radio wist niet dat we alweer zo ver waren! Hoe moet ik dat zien als een soort tablet alleen dan in auto radio vorm Stick Out Tongue ?

Klopt er zit wel een fractie vertraging in.
Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zj6vBMofDbU in de eerste paar seconden zie je dat het om de grote variant gaat. op 3:04 zie je duidelijk de toeren teller.
Als je nog wat langer kijkt trakteert de filmer je op een ruige rit met mexicaanse muziek ole. :lol:

Mooi Filmpje van de kleine variant.
http://www.youtube.com/watch?v=U-h_J7RDXdw

suvtje zei:
voordat iedereen het apart gaat bestellen is het beste om te kijken hoeveel er mensen willen bestellen om een inkoop actie te houden????

meer mensen meer korting !!! of extra's

Dat is naar mijn ervaring niet verstandig. Boven de 22 euro is belasting betalen als ze je pakket er tussenuit pikken. Grotere pakketten zijn gewild bij de douane waardoor je ook nog eens 12 euro in klaringskosten mag betalen. Ik denk dat je goedkoper uit bent als ieder voor zich besteld. Bovendien minder risico.

Maar misschien zit ik er helemaal naast!
 
Vertraging valt echt reuze mee hoor... Ik heb ook zo'n elcheapo van ongeveer 20 euro van eBay. Ik denk dat ik ongeveer 0,1 seconde vertraging heb, bijna niks dus ;)

Torque is een super app... Ik heb al menig collega's verbaast dat ik mijn turbodruk kan opvragen in mijn simpele bluemotion, haha!
 
Over die radio, ja hoor ik heb er lang achter gezocht en veel gelezen maar ik weet nu welke ik ga halen :) De radio in volgend filmpje is maar net uitgekomen, heeft een sirfstar 3 gps set en alles ingebouwd(die dat tomtom gps'en ook gebruiken)

Even wat meer info: het is een italiaans merk dat eerder al een aantal andere android producten heeft uitgebracht zoals tablets waar wel goede reviews over zijn, dus het is niet zo een china merk :)

http://www.youtube.com/watch?v=8CQ_zt8r1W8

En nu komt het, de prijs!! 500 euro voor dit moois ! Eens ik het geld heb om deze radio en de kiwi te bestellen ga ik deze halen :) Het is standaard 2din formaat dus normaal gezien moet ik hem er gewoon inschuiven en aansluiten :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!