Topsnelheid 1.2 TSI

Heeft er iemand van jullie de topsnelheid van zijn 1.2 TSI al uitgetest? Ik haal met mijn skoda fabia combi 1.2 TSI 105 pk 220 km/h op de teller, 209 km/h op GPS. Dit met de manuele vijfbak. Ik geloof dat jullie polo 6R-eigenaars een manuele zesbak of een DSG hebben.

De snelheid haalde ik enkele malen op autobahn tussen Aken en Keulen. De auto reed toen zonder tuning.

Ik vroeg me verder af of de wagen begrensd is. Het lijkt bij 5000 toeren in vijfde, plotseling op te houden. Topsnelheid volgens fabrikant? 193 km/h. Onderstaand filmpje ben ik NIET, is enkel voorbeeld.


[youtube:2y6ynug0]zrbzS5ZjBN4[/youtube:2y6ynug0]
 
Oei, dat is wel allemaal traag dus. Fabia combi haalt zonder veel problemen 200 km/h op de teller. Fabia Combi heeft geloof ik wel betere stroomlijn dan polo. Op een volgend tripje naar Duitsland testen we zaak nog eens met, en eens zonder tuning.

Ik zal mijn kameraad vragen om een filmpje te maken van mijn supersonische fabia op topspeed :twisted:
 
Ik weet uit ondervinding (en bevestiging op een rollenbank) dat de 1.6TDI (105pk) begrensd is op 200km/h.
En dan zit ik nog niet eens aan het punt waar het maximum vermogen zich bevind.
(loopt lekker op van 190 naar 200 om dan gewoon te stoppen)

Ik praat natuurlijk wel over de TDI motor maar ik kan mij voorstellen dat de TSI gelijkwaardige topsnelheden moet kunnen neerzetten.

Maar mij lijkt het dat ze bij skoda de wagens niet begrensd hebben.
VW en audi hebben zo goed als altijd een begrensing van 200 of 250km/h op hun wagens.
 
1.6 TDI gaat idd 195km/u (200 als de wind goed zit) maar ik heb onlangs pas een TOPprestatie neergezet met mijn Black Beauty: 240km/u en/of meer!! :shock:
Reed onlangs op de A12 (antw) naar huis en na een uur economisch gerij wou ik haar toch nog s loslaten.. Lekker shifte op 4000 toeren en uiteindelijk in 5e tegen 195km/u aant scheuren..
Plots zie ik in mijn achteruitkijkspiegels een mercedes (break) naderen dus deze rijdt gemakkelijk 220km/u.. Wanneer deze mij inhaalt besluit ik gran turismo-stijl mijn slipstreamkunsten te testen, en net wanneer hij mij voorbij is, voeg ik in op zijn rijvak.. Het eerste moment moest ik een gat laten van 40-50m maar dan zie ik plots dat ik geen terrein meer verlies (220?) beter nog ik nader de mercedes met dezelfde snelheid dan hij mij eerder kwam inhalen (+25)
Omdat ik het onderste er wou uithalen voegde ik terug op mijn rijvak (moest ook wel anders had ik m mooi in zn kont) en ik passeerde hem heel vlot.. Heb in alle adrenaline niet op mn teller gekeken (je hart gaat wel tekeer man!!) maar ik denk dat ik redelijk ben dat ik denk een 240km/u gereden te hebben Big Grin

My Black Beauty became The Dark Knight :cool:


Grtz
 
Het filmpje is echt hoor.Mijn fabia heeft ook een analoge benzinemeter. En een analoog metertje voor watertemperatuur en een digitale olietemperatuurmeter :lol:

Dat is blijkbaar bij andere nieuwe wagens niet meer het geval tegenwoordig.
 
wij hebben pas 181 gereden op de snelheids meter , en ik had nog gas over ( en in de d stand )

d stand vind ik het lekkerst rijden ivm met het minder stoten waardoor ik dus minder last heb van mijn spieren .

dus over een paar weken misschien weer duitsland in en hopelijk is het dan rustiger.

gr Patrick en Ginette
 
jaja weer even in duitsland geweest en het gas tot de bodem gehad op de analoog 200 km/h digitale teller 196 km/h en hij helaas in de begrenzer je voelt hem dan egt inhouden erg jammer zaten achter een audi a 6 maar die liep egt uit toen we de 196 km/h haalde :x :oops: :cry: :cry:
 
ja dat is nu de ham vraag ik ga binnenkort eens een mail sturen naar de dealer .
uit de verhalen van Jd neem ik aan dat hun dat ook doen anders kan je er echt niet overheen al zou je er 500 pk in douwen dus ik neem aan dat dat die truc is als je extra betaald bij Jd want dan kan hij wel in eens 210 km/h rijden maar ik gaat er eens over mailen en laat het wel even weten of het kan want het rare van al is 196 km/h bij 4900 rpm in de 8 de versnelling dus hij kan verder ( heb dsg 7 )
groetjes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!