Toontje bij afsluiten/openen polo 9n3

Hi ik zag op youtube en via het vwforum dat je via de vagcom in kan stellen dat er een toontje klinkt bij het openen en sluiten van de auto. Dit zou via de comfortmodule moeten. Toevallig heb ik laatst anti carjack geactiveerd daarom weet ik dat ik een comfortmodule heb.

Zou het dan mogelijk moeten zijn bij mij polo? Ik heb namelijk geen alarm erop, ik dacht nml dat dit noodzakelijk was..
 
Steuergerät Anpassung

STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10

-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 05 (Innenraumüberwachungs-Abschaltung)
Ab-/Anschaltung der Innenraumüberwachung bei zweimaligen betätigen von ZV-Zu (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 06 (entriegelungs Hupen)
Das entriegeln wird mit einem Kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.

-> Kanal 07 (verriegelungs Hupen)
Das verriegeln wird mit einem Kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.

-> Kanal 08 (entriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim entriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 09 (verriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim verriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 10 (Alarmhorn)
Länderabstimmung des Alarmhorns (1 = Rest der Welt; 2 = Deutschland; 3 = Großbritanien).
Beeinflusst Art, Länge und Lautstärke des Alarmtones (Gesetzliche Richtlinien beachten).

het zit iig in je comfort module
 
Hey erg interessant, dit wil ik zeker laten doen. Ik woon alleen in regio Rotterdam anders was het natuurlijk even leuk om bij je langs te komen. Ik zal anders even bij de dealer informeren, ik ken eigenlijk niet iemand in de buurt die zo 1 heeft. Anti car jack heb ik toen laten activeren bij inbouw van mn cruise control.
 
zal wel niet werken met een naderhand ingebouwd cv setje op afstand..... Maar hey ik heb nu toch zo'n kabel dus kan het mooi even testen!
Ik kom erop terug.

Niet dus, zal denk ik alleen werken met de vanaf fabriek cv op afstand.
Knipperlichten stonden bij mij ook op uit, maar 100% zeker dat ze knipperen als alles open en dicht gaat.
 
En waar kan je dat allemaal laten activeren? ( behalve in de vw-garage dan) En hoe kom ik te weten of ik comfortmodule heb?

Ik zou ook graag anti-carjack laten aanzetten, standaart lichten aan, geluidje bij het openen van de auto, en mss nog paar dingen Stick Out Tongue
 
check even het forum gedeelte van de polo 6r en zoek dan even naar het topic VAGcom dealer daar staan links vermeld naar een bedrijfje dat alles wat je wenst in of uitschakeld voor € 25,00
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
ChrisPoloParts zei:
Als je een dikke sleutel met afstandbediening hebt en electrische ramen dan zit er een comfortmodule in de auto.

Barry zei:
check even het forum gedeelte van de polo 6r en zoek dan even naar het topic VAGcom dealer daar staan links vermeld naar een bedrijfje dat alles wat je wenst in of uitschakeld voor € 25,00

@ChrisPoloParts: Ik heb een sleutel met afstandsbediening, elektrische ramen vooraan, en 3-maal pinken van de pinkers. Was een United plus-versie Bj 2008.

@ Barry: Ga ik direct ff bekijkenStick Out Tongue Maar kvermoed dat het wrs allemaal in Nederland zal zijn ipv België Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!