Toeter i.c.m. centrale deurvergrendeling!

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Beste forumleden,

Ik ben een aantal keren op vakantie geweest in de Verenigde Staten en heb daar verschillende auto's gehuurd.

Wat mij opviel is dat al deze huurauto's een centrale deurvergrendeling hadden i.c.m. de toeter.

Hoe het werkt?

Je staat buiten met je afstandsbediening. Drukt op de vergrendelknop van je centrale deurvergrendeling. De oranje knipperlichten gaan 1 of 2 keer knipperen en je auto is vergrendeld.

Druk je nog een keer op de vergrendelknop, dan gaan je oranje knipperlichten weer 1 of twee keer knipperen en dan hoor je de toeter, wat betekent dat je op een afstand zeker weet dat je auto dicht zit.

Ik vind dit een hele handige optie die ik graag in mijn Polo BM terug wil zien.

Ik had mijn huurauto in de Verenigde Staten een keer in een grote parkeergarage geparkeerd. Toen ik na het shoppen terug kwam om mijn auto te zoeken, kon ik hem niet meer vinden. Ik wist eigenlijk zeker dat hij daar stond waar ik op dat moment stond, maar de auto was weg. Ik drukte op de vergrendelknop van de afstandsbediening, en ik hoorde mijn huurauto 1x toeteren, en het geluid kwam van 1 verdieping hoger in de parkeergarage.

Ik ben toevallig deze video tegengekomen op Youtube, en denk dat deze video dezelfde functie heeft als wat ik zojuist heb beschreven.

[youtube:26jl9z33]Ku209Juvx9E[/youtube:26jl9z33]
 
Sorry,

Ik heb een hele domme vraag. Wat is dat eigenlijk? Ik lees al een aantal dagen mee op dit forum, want ik heb mijn auto nog niet binnen. Dus probeer zoveel mogelijk te snappen.

Is VAG-COM een soort van computersysteem in mijn auto? En hoe stel je zoiets in? Kan je dat gewoon doen aan de hand van je autoboekje? Of moet je naar de dealer om dit tegen een "hoge" prijs in te stellen?
 
enzolino zei:
Niet doen man! Hhaha iedereen weet wanneer je thuis komt en weer vertrekt enne et is best irri :mrgreen: :mrgreen: dat getoeter had et ff geprobeerd.

Haha, ik vind dat best handig hoor.

De eerste keer dat je op vergrendelen drukt sluit je auto. Maar als je er nog een x op drukt, dan pas toetert hij.

In mijn huidige oude auto druk ik soms best wel vaak op de vergrendel knop, omdat ik dan zeker weet dat die dicht is. Ik weet niet waarom ik dat doe, het is een tik volgens mij.

Doordat die toeter afgaat weet ik het in ieder geval zeker. Maar je hoeft het niet tot die toeter te laten komen als je de eerste keer gewoon op vergrendelen drukt. Stick Out Tongue
 
Sluiten en openen met de toeter raad ik af. Het is echt veels te luid, en als je 's avonds laat thuis komt, nemen je buren dat echt niet in dank af.

Wat wel mogelijk is (en dat heb ik ook), is je alarm gebruiken als je die hebt. Dan krijg je een bescheiden piepje als je de deuren opent en sluit.
 
SilencerNL zei:
Sluiten en openen met de toeter raad ik af. Het is echt veels te luid, en als je 's avonds laat thuis komt, nemen je buren dat echt niet in dank af.

Wat wel mogelijk is (en dat heb ik ook), is je alarm gebruiken als je die hebt. Dan krijg je een bescheiden piepje als je de deuren opent en sluit.

Is het niet mogelijk om de toeter pas in te schakelen als je de 2e keer op de vergrendelknop drukt?

De huurauto's die ik had in de VS toeterden pas nadat ik voor de 2e keer op de vergrendelknop drukte. Als je er maar 1x op drukt dan vergrendelt de auto zich zoals die dat normaal doet.

Dus alleen in uitzonderlijke gevallen gebruik maken van de toeter, bijvoorbeeld op een parkeerplaats als je op zoek bent naar je auto etc. of gewoon een keer gebruiken als je echt zeker wilt weten dat ie dicht is zonder om te kijken.

Het openen van de auto wil ik zonder toeter.

PS: ik heb helaas geen alarm.
 
Erg bedankt citroene,

Hele mooie foto's en je hebt een hele mooie auto.

Toevallig dat je een foto plaatst van de GTI grill met GTD erop.

Ik ben ook van plan om de GTI grill te kopen. Ik heb het op internet zien staan voor 89 Euro met de GTI letters.

Aangezien ik liever niet wil liegen en het gewoon een Polo Bluemotion is, wil ik eigenlijk alleen de grill zonder de letters.

Maar ik heb gezien dat dat niet mogelijk is omdat de gti grill een soort van houdertje heeft waar je de letters op moet plakken waardoor het er niet mooi uitziet als je er helemaal geen letters op hebt zitten.

Daarom wilde ik er GTD van maken, en toevallig heb jij dat ook.

Dus mijn vraag, hoe ben je aan die GTD gekomen en was het makkelijk om het eraan te bevestigen?

Groetjes,
 
en dan heb ik nog een vraagje over die toeter vergrendeling, gaat die daadwerkelijk zo hard jah? :|
ik heb namelijk het alarm piepje bij mij aan laten zetten en als ik zo dat geluid van de toeter hoor klinkt dat eigk veel vetter dan dat (bijna nichterige) gepiep wat mijn auto nu doet :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb Jela gemaild over de toeter functie:

Het is alleen mogelijk om de toeter 1x te laten afgaan bij vergrendel en ontgrendel.

En als je alarm hebt dan gaat het alarmgeluidje 1x af i.p.v. de toeter.

Jela zegt dat de toeter te hard afgaat en noemt dit geen optie.

Helaas voor mij dus, weer een droom die niet uit komt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!