To duct tape or not to duct tape

Hoi allemaal,

Afgelopen week is mijn pakketje uit Duitsland gekomen, de hoogglans zwarte R-line/GTI spoiler voor de Polo AW. Ik wil deze laten monteren (ben zelf een drama met kit/lijm). Nu vraag ik me het volgende af; stel ik laat mijn spoiler erop kitten door een bedrijf, (heb er een gevonden die het voor ca 30 EUR al kan doen) dan ga ik er vanuit dat de ruitenkit niet binnen 7 uur volledig droog/uitgehard zal zijn met dit weer. Kan ik de spoiler dan met duct tape extra vast tapen om in ieder geval de auto weer buiten bij de voordeur te parkeren om hem vervolgens verder te laten uitharden/drogen? Of trek je een dag erna de lak met de duct tape van je auto af?

Hoor graag of jullie ervaring hebben hiermee, alvast bedankt!

2FBA97E2-878A-46C6-B684-F673C3C4A603.jpeg
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Ducktape zou ik nooit doen!!!!
Voor hetzelfde geld trek je de volgende dag je lak er mee af. Zonde zonde.

gebruik gewoon afplaktape wat die schilders ook gebruiken!
Al tig keren gezien( en ook bij mijn eigen auto’s) dat ze het zo doen.

maar waarom wacht je niet totdat je warmere temperaturen hebt?
Of dat je je auto ergens binnen kan laten staan tijdens het drogen van de kit.
Die kou is ook niet bevorderlijk.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Marc Vuylsteke
idd, best gewoon met schilderstape vast zetten na het lijmen met kit. laat geen sporen na.
best in een droge plaats waar et minstens 15 graden is en deze 24u laten zitten dat de kits al redelijk kan uitharden.
ook best 48u to 72u wachten met je wagen te wassen of door de wasstraat te gaan.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
@Marc Vuylsteke @Thopolo Thanks voor de tips! Goed punt, had verwacht dat schilderstape misschien niet sterk genoeg zou zijn. Ik heb zelf helaas geen mogelijkheid om de auto 24u binnen te laten staan om de kit uit te laten harden.. anders zit er inderdaad niets anders op dan nog een paar maanden te wachten tot het buiten een beetje warmer is. Mocht iemand 50 euro willen verdienen in de buurt van Arnhem door mijn spoiler te kitten en deze 24u binnen te laten staan, laat het me weten ;p haha
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
@Marc Vuylsteke @Thopolo Thanks voor de tips! Goed punt, had verwacht dat schilderstape misschien niet sterk genoeg zou zijn. Ik heb zelf helaas geen mogelijkheid om de auto 24u binnen te laten staan om de kit uit te laten harden.. anders zit er inderdaad niets anders op dan nog een paar maanden te wachten tot het buiten een beetje warmer is. Mocht iemand 50 euro willen verdienen in de buurt van Arnhem door mijn spoiler te kitten en deze 24u binnen te laten staan, laat het me weten ;p haha
Je kan altijd een heater/föhn erop zetten
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Het beste wat je kan doen, dubbelzijdig tape van HPX + daar tussen Ruitenkit, zo is de OEM ook bevestigd.
wat is het nut van dubbelzijdig tape + lijmkit? (lijkt me echt zeker niet nodig)
bevestig al jaren body onderdelen met enkel deftige kit, nog nooit iets losgekomen of water doorsijpeling. (wat ook niet de bedoeling is dat ooit los komt)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
Thanks voor alle tips! Ik ga iets regelen waardoor ik het gewoon lekker 24u binnen kan laten drogen, scheelt een hoop gezeik met tapen e.d.! Ben benieuwd hoeveel PK die spoiler gaat toevoegen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
Thanks voor alle tips! Ik ga iets regelen waardoor ik het gewoon lekker 24u binnen kan laten drogen, scheelt een hoop gezeik met tapen e.d.! Ben benieuwd hoeveel PK die spoiler gaat toevoegen Stick Out Tongue
Goed plan.
Maar wat fixeren met tape na het kitten moet zoiezo.
gewoon schilderstape gebruiken om de boel wat op zijn plek te houden. En dan lekker ff laten drogen
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Thanks voor alle tips! Ik ga iets regelen waardoor ik het gewoon lekker 24u binnen kan laten drogen, scheelt een hoop gezeik met tapen e.d.! Ben benieuwd hoeveel PK die spoiler gaat toevoegen Stick Out Tongue
vastzetten met tape (schilderstape) moet je sowieso doen he, om druk uit te oefenen tijdens het uitharden van je lijmkit..
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR en Thopolo
Als je het met zijn tweeën doet is het wel goed te doen. Eerst kijken hoe de spoiler moet zitten, reinigen, daarna met alcoholdoekje overheen en dan spoiler met ruitenkit erop.

Je kan hem misschien in een parkeergarage in de buurt zetten?
Kost wel wat parkeergeld.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
wat is het nut van dubbelzijdig tape + lijmkit? (lijkt me echt zeker niet nodig)
bevestig al jaren body onderdelen met enkel deftige kit, nog nooit iets losgekomen of water doorsijpeling. (wat ook niet de bedoeling is dat ooit los komt)
Dubbelzijdig kit zorgt er voor dat die er niet van af valt. zoals ik aangeef is dit OEM ook zo. Wat je zelf doet is je eigen keuze ik geef enkel een tip.
 
Volkswagen  Polo  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!