Tikkend geluid tijdens rijden

Ik heb sinds een paar weken last van een licht "tikkend" geluid in de auto... Ik kan alleen niet achterhalen waar het vandaan komt, lijkt in ieder geval vanaf de achterwielen te komen.

Ik heb zojusit de auto even rondom wiel voor wiel gecontroleerd op de krik en heb in ieder geval het volgende kunnen vaststellen:
- Wielen zitten stevig gemonteerd, dat kan het tikken niet veroorzaken.
- Rondom hoor ik een licht schurend geluid als ik het wiel draai, de rem zit heel lichtjes tegen de schijven aan.
- Linksachter en rechtsachter is het schurende geluid onregelmatig, voor heel gelijkmatig. Rechtsachter is merkbaar onregelmatiger.

Ik dacht ff dat het misschien de wiellagers zouden zijn maar dat heb ik niet kunnen ontdekken. Het geluid is overigens niet merkbaar in de auto als ik stapvoets rijd, pas boven de 30km/h begin je het echt te horen. Boven de 100 draaien de wielen zo snel dat ik het dan ook niet meer hoor (Bandenlawaai helpt bij die snelheid ook niet mee met het ernaar luisteren ;)).

Wat kan nog meer dit tikkende geluid veroorzaken? Ik wil liefste zelf zoveel mogelijk uitzoeken voor ik 'm naar de garage breng voor het uitzoeken.
 
geluid komt van achteren en bij het sturen verandert het geluid niet. Ga morgen ff met een vriend er nog een keer naar kijken of we iets kunnen vinden. Ik hoop persoonlijk dat het toch de wiellagers blijken te zijn want dat is relatief goedkoop vervangen t.o.v. remschijven/-blokken achter ;)
 
Na nadere inspectie is het enige wat nog overblijft de remschijven achter... Deze zijn heel lichtjes krom (getuige het onregelmatige schurende geluid) en veroorzaken waarschijnlijk het getik. We kunnen neits anders vinden, lager klinken goed, wiel draait prima, ophanging is in orde...
 
Ben benieuwd wat het probleem is. Ik heb hetzelfde maar dan een bonkend geluid vanaf de achterzijde.doek doek doek doek doek doek...en dat steeds sneller naarmate er harder gereden wordt. Wiellager al vervangen maar geen verbetering. Ik denk nu aan cuppende banden...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!