Tik achter km-teller/richtingwijzer

LaPolo

Nieuw lid
9
1
Hi all,

Wanneer ik boven de 40/50 km/u rijd komt er een constante tik achter de tellers/richtingaanwijzers vandaan.
Op de snelweg gaat het tikken sneller (zie, hoor filmpje).

Andere zaken die opvallen:
- De blowers blazen niet altijd continu dezelfde hoeveelheid lucht. Soms 'ademen' ze als het ware.
- De olietemp viel plots weg _ _ en kwam later weer terug.

Ik kijk uit naar jullie tips.

Gr,
LaPolo

 

Thijspolo6r

Bekend lid
880
69
25
Goedemiddag,
Dat klinkt erg vervelend, ik zou zo snel echt niet weten waar het vandaan komt het is zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Mischien tikt er iets in het motor ruim tegen het schot aan? En anders vermoed ik dat er iets oner het dashboar los ligt. De enigste manier om het op te lossen is op onderzoek uit gaan. Hou ons op de hoogte van wat je gedaan hebt enzo.
 

LaPolo

Nieuw lid
9
1
Het vreemde is dat het vanmiddag weer verdwenen was. In een rit van 1,5 uur niet voorgekomen...
 

chucknorris

Bekend lid
1.269
83
Als de olie nog niet warm genoeg is dan zie je --- ipv een temp.
Dat rammeltje, tja, moeilijk te beoordelen achter een scherm
 

LaPolo

Nieuw lid
9
1
Het was nadat de olie al verwarmd was. Ik weet dat hij pas vanaf 50/60gr oploopt.
Rammeltje is ook nog eens wispelturig. Gevalletje: Bij de garage zal het niet boven water komen en alles goed zijn.

Edit: Ik denk dat het geluid uit de richtingpedaaltjes/motor komt.
 

LaPolo

Nieuw lid
9
1
Richtingaanwijzers, bedoel ik :). Daar zit een vergelijkbaar tikkend geluid in wanneer je richting aangeeft. Misschien is daar het motortje van kapot?
 

chucknorris

Bekend lid
1.269
83
Oooh, das het niet. Misschien de aircoleiding die los is gaan zitten in zijn klem. Maar die zit aan de rechterzijde van het dashboard onder de motorkap. Je kunt voor de lol even het instrumentenpaneel er uithalen en daar achter kijken.
Gaat vrij makelijk, stuur zover mogelijk naar beneden en naar achteren (dus zo dicht mogelijk op de bestuurdersstoel), dan zie je 2x een torx 25 schroef. Deze los draaien, en het kapje wegpakken. Daar zie je weer 2x een torx 25 schroef, die er uit en dan kan het cluster er uit. Stekker kan los zolang je de auto niet op het contact zet.