Thermostaathuis ontploft... en auto start niet meer...

Hallo Iedereen,

een weetvraag:

Mijn thermostaathuis is gisteren ontploft. ik reed in assen stond voor de stoplicht en mijn vrouw zei. olie lampje knippert
De temperatuur stond op 110 graden. in principe al te laat. maar 50 meter verderop kon ik de auto veilig aan de kant zetten. Helaas redde de polo het niet in de 50 meter en is de thermostaathuis ontploft. De auto heeft ongeveer 4 min op 110 graden gestaan,

Natuurlijk zouden wij ook zeggen naar de garage maar aangezien de auto al 370.000 km heeft gereden, maar!! de polo heeft wel zijn onderhoud en beurten gehad. onze vraag: ( is hij het nog waard...) Het is ons karretje en ja het liefst rijden we de kms rond.


Inmiddels gedaan

Ik heb de motor schoongemaakt met een doek. en met lucht. ook heb ik een andere thermostaathuis geplaatst.

voor zover alle contactpunten ( stekkers ) schoongemaakt

brandstofpomp doorgemeten okey

gas installatie slaat aan !! okey

Bougies vonken okey

verdeelkap schoongemaakt ook de rotor

Natuurlijk is er benzine in de tank Stick Out Tongue


Maar helaas de auto gaat niet meer aan.

het enige wat ik hoor is dat de carburateur een pieptoon geeft gedurende 10 seconden.
en de auto stinkt naar benzine.


ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.

Volgens ons is de motor nog niet ten einde....

mvg richard en chantal
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!