TERUGROEPACTIE ALLE VW's MET DSG 7 BAK

Waarom weten de dealers dit nog niet?
Net langs geweest niemand die weet of mijn auto (VW's met een 7-traps automatische versnellingsbak met dubbele koppeling) terug moet.

Hier weten ze nog niks van:

Volkswagen (VW), het grootste autoconcern van Europa, roept wereldwijd 2,6 miljoen auto's terug naar de garage wegens een aantal kwaliteitsproblemen. Dat heeft VW donderdag bekendgemaakt.
Het gaat om de grootste terugroepactie van het concern ooit. Volgens VW gaat het om 800.000 modellen van het type Tiguan die terug naar de garage moeten voor een reparatie aan de verlichting.

Daarnaast moeten alle VW's met een 7-traps automatische versnellingsbak met dubbele koppeling naar de werkplaats voor een olieverversing.

(Bron: Parool, Volkskrant, Radio)

Wie weet al wel welke types en jaartallen terug moeten?
 
Zie onderstaand bericht op autoblog.nl:

"Zo’n 1,6 miljoen auto’s die zijn voorzien van een 7-traps DSG transmissie (DQ200) moeten voorzien worden van andere olie. Standaard zijn deze versnellingsbakken gevuld met synthetische olie, maar dat blijkt in sommige gevallen voor problemen te zorgen. Daarom worden ze nu afgevuld met minerale olie.
Volgens Volkswagen Nederland zorgt deze ‘verkeerde’ olie in ons land nauwelijks voor problemen omdat we hier niet te maken hebben met grote temperatuurschommelingen of extreem stadsverkeer, zoals in China. Daarom hoeven de 35.000 auto’s waarop deze actie betrekking heeft niet direct terug naar de garage. Bij de eerstvolgende beurt zal de transmissieolie vervangen worden. Dat neemt ongeveer 1,5 uur in beslag."
 
Voor de Tiguan van een vriend van mij hoefde alleen de zekering van (volgens mij) het dimlicht vervangen te worden door een iets zwaardere, uit voorzorg. Ook dit wordt bij de volgende normale beurt gedaan.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Lijkt inderdaad alleen voor landen met een warm klimaat, gezien het om de olie gaat en die juist heel gevoelig is voor temperatuurwisselingen...

Sowieso niet onbelangrijk om het filter & olie van de DSG7 eens te laten flushen bij 100.000 kilometer bijvoorbeeld :)
 
Vandaag is er bij mij Polo BlueGT een oliewissel uitgevoerd voor de dag-bak. Tevens hebben ze nieuwe dsg-software geladen. Bij een aantal motoren met DSG-transmissie is optioneel de nieuwe ‘vrijloop’ functie beschikbaar. Daarmee schakelt de motor van de polo automatisch over naar stationair als u uw voet van het gaspedaal haalt. Als u het gaspedaal weer indrukt, wordt de motor weer gekoppeld. Dit leidt tot een verdere verlaging van het brandstofverbruik. Hij schakelt nu beter dan voorheen. Hebben alle polo's met dag deze vrijloopfunctie?
 
Mijn vriendin voelde vandaag weer schokken tijden het stoppen voor een stoplicht (dus rem in terwijl je in D staat). Zelf ervaar ik soms lichte schokken. Zij zei dat ze echter hevigere schokken voelde. Morgen eens kijken of het inderdaad waar is. Ik hoop het niet, want de vorige keer dat ik die hevigere schokken had was de auto 2 weken weg... Als het weer raak is ben ik wel klaar met die auto..
 
Vandaag is er bij mij Polo BlueGT een oliewissel uitgevoerd voor de dag-bak. Tevens hebben ze nieuwe dsg-software geladen. Bij een aantal motoren met DSG-transmissie is optioneel de nieuwe ‘vrijloop’ functie beschikbaar. Daarmee schakelt de motor van de polo automatisch over naar stationair als u uw voet van het gaspedaal haalt. Als u het gaspedaal weer indrukt, wordt de motor weer gekoppeld. Dit leidt tot een verdere verlaging van het brandstofverbruik. Hij schakelt nu beter dan voorheen. Hebben alle polo's met dag deze vrijloopfunctie?

Vrijloopfunctie is aan of uit te zetten in MFA+ boordcomputer
Zijn er nog meer mensen die deze feature op de polo hebben?
 

Bijlagen

  • vrijloop.jpg
    vrijloop.jpg
    696.9 KB · Weergaven: 27
Deze vrijloop functie is ook nieuw bij mijn Polo (BlueGT). Moet er nog behoorlijk aan wennen. Zocht zelf al manieren om het te omzeilen door bijvoorbeeld in de handmatige stand te zetten. Je kan het dus ook uitzetten in MFA zie ik nu :geek:
Verder gaf de dealer aan dat idd de olie ververst is, nu een mineraal olie ipv een synthetische olie. Die laatste zou de printplaat in de bak aantasten.

Morgen eerst maar de vrijloop uitzetten, bedankt voor de tip!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!