Terugroep aktie Polo 1.2 tsi

Bij mij hebben ze dus ook een plaatje geplaatst bij/aan/op de wastegate. Alleen helaas blijft het geratel aanhouden....
Dus binnenkort maar eens aktie ondernemen. Ik ga niet met een ratelende auto rondrijden.
 
Vandaag ook bij de dealer geweest. Dit ivm een soort rattelend geluid bij optrekken vanaf 1000RPM (vergelijk aanlopen van een fiets ketting in een metalen kettingkast). Daar vertelde ze mij ook dat er inderdaad een terugroep actie is (ik heb een 1.2tsi, 77kw, hand, van Juli2011). Gaat inderdaad om een aanpassing van de wastegate (plaatje/pakking). Iets dergelijks was ooit ook bij de Fabia 1 RS het geval.
Voor de rest heb ik geen klachten/problemen (nu 11k op de teller).
Voor volgende week een afspraak gemaakt. Ben benieuwd wat er gevonden/gedaan gaat worden.


juli 2011??, dat is vreemd de distri problemen waren in eerste instantie alleen bij 2010 modellen
 
Hilten, het komt door de DSG, heb ik ook. De DSG zet je altijd zo laag in toeren dat je geen vermogen meer hebt als je de bocht uit komt (turbo doet niet mee). Wat ik doe is net iets eerder dan normaal gasgeven, als ie na 1 seconden dan oppakt komt je mooi de bocht uit :)

De DSG is gewoon niet zo'n snelle denker dus moeten wij maar een beetje vooruit denken om het op te heffen ;)

Dan heeft de ventura tuning geen invloed op het stukje tot dat de turbo in werking treed,dan is hij alleen iets sneller boven de 1800 toeren of zie ik dat verkeerd
gr Hermann
 
De trage reactie op het gaspedaal komt in eerste instantie door het bewust door Volkswagen ingestelde trage gasresponse. Daar bovenop heb je het probleem dat de DSG _altijd_ minimaal 2 versnellingen te hoog zit om vlot te kunnen reageren.

In mijn Polo GTI met chiptuning (210PK, 280Nm koppel, motor heeft combinatie van compressor (voor de lage toeren) + turbo (voor de hogere toeren) ervaar ik het precies zoals jij het ook beschrijft. Naar mijn mening is de gasresponse als de grootste issue. Dit is aan te pakken door je motormanagement te herprogrammeren. Daarnaast zou je je DSG software kunnen herprogrammeren zodat de bak in een realistischere versnelling zit.

Ik zou graag willen dat ik al remmend een bocht in kan gaan, hiermee de juiste balans in het onderstel creeerend, en dan op moment dat ik het gaspedaal intrap dat de auto meteen tractie heeft. Dit is onmogelijk met de Polo GTI+DSG combinatie. :-(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok here goes nothing..
Dit is evt te compenseren door het gaspedaal verder/agressiever in te trappen aangezien dat feitelijk gezien is wat het volgende doet, namelijk het apparaatje genaamd sprint booster.
Voordat je het volledig de grond intrapt zou ik toch even goed op andere fora alle reacties lezen zowel de voors en tegens!
Ikzelf ben er behoorlijk enthousiast over, maar omdat het grootste gedeelte wat ik rijd snelweg is, vond ik het niet nodig om er de 230 euro voor neer te leggen (incluis verzend vanuit dl).

Ik zal even kort beschrijven wat ikzelf heb gelezen.
Het gaat van iemand die beweerd dat zijn golf "meer pk" heeft, wat dus onzin is, omdat het elektronische signaal van het gaspedaal naar de ecu versterkt wordt en de ecu zo denkt dat je hrt gaspedaal verder intrapt dan je werkelijk doet.
Dit kun je idd jezelf ook allemaal gewoon aanleren, maar voor wie dat niet wil doen is dit apparaatje misschien een optie.

Zo heb ik ook op een bmw forum gelezen dat er een aantal enthousiaste (ik meen) e46 eigenaren waren die zeiden dat de throttle lag ao goed als verdwenen was en dat de auto gewoonweg wat sportiever aanvoelde.

Dit kun je allemaal terug lezen wat ik net heb getypt in zowel de nederlandstalige als engelstalige fora waar ik op heb gelezen om te kijken wat men er nou van vond.

Dus allecht dat het iets voor jullie is en anders laat je het lekker voor wat het is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ben het volledig met je eens Jan, ik heb dat ding ook voorbij zien komen (vorige auto was een E46 ;) ) en heb het hier ook voor overwogen. Nadeel hiervan vind ik dat de auto dus ook eerder in kickdown zal gaan wat hem misschien weer té nerveus maakt, Aan de andere kant kan het ook weer rustiger rijden aanmoedigen door juist minder gasrespons te geven en dat is weer goed voor de €€€ ;)

Ik hang dus ergens in het midden, maar vooral de prijs houdt me tegen :(
 
De versie 2 kun je iig nu zelf kiezen welke stand je wilt, uitgeschakeld, sportiever of een "extreme" respons om de makers van sprint booster te quoten ;)
Dus je hebt dan wel t voordeel dat je kan kiezen, is eigk bijna hetzelfde als een sport knop in de wat duurdere auto's :mrgreen:
al komt er bij de duurdere auto's iets meer om de hoek kijken dan alleen een sneller gasresponse :roll:

En dat deel ik met je mee Dave, als dat ding goedkoper was had ik er allang 1 gehad Stick Out Tongue
En dat rustig rijden is ook een keuze zoals bijv de D en S stand in een gti ;)
Toch jammer dat er niet getest kan worden met zo'n ding, zou wel een hele hoop verduidelijken...
 
VW  6R  1.2TDI 
juli 2011??, dat is vreemd de distri problemen waren in eerste instantie alleen bij 2010 modellen

Bij dealer geweest. Hebben een schijf (partnumber: 03F145371A) bij de waste gate geplaatst .
Volgens 1 van de monteuren is er ook andere S/W geladen , maar kan daar op de bon niks van vinden (?).

Het geluid hoor ik nu ook niet meer, was het dan misschien iets met afregelen van de turbo bij die lagere toerentallen (turbo werkt toch pas >1500toeren)? Of hebben ze toch meer gedaan dan op de bon stond en vertelden?

Ik merk geen verschil met voor/na de uitgevoerde werkzaamheden.

Auto was overigens weer netjes gewassen, uitgezogen en vloeistoffen weer bij gevuld.
 
Hallo leden,
Ga morgen naar de dealer (van der Velden, Zoetermeer) waar een nieuwe turbo wordt gemonteerd.
Had al eerder problemen, motor hield in, EPC lampje ging branden.
Werd toen verholpen, een plaatje vervangen (?).
Nu blijkt er een terugroep aktie te zijn, is dit bij de overige Polo 1.2 tsi rijders bekend?
Mijn Polo is van februari 2010.
Groet,
Jan.

Bij dealer geweest. Hebben een schijf (partnumber: 03F145371A) bij de waste gate geplaatst .
Volgens 1 van de monteuren is er ook andere S/W geladen , maar kan daar op de bon niks van vinden (?).

Het geluid hoor ik nu ook niet meer, was het dan misschien iets met afregelen van de turbo bij die lagere toerentallen (turbo werkt toch pas >1500toeren)? Of hebben ze toch meer gedaan dan op de bon stond en vertelden?

Ik merk geen verschil met voor/na de uitgevoerde werkzaamheden.

Auto was overigens weer netjes gewassen, uitgezogen en vloeistoffen weer bij gevuld.


Hallo
Sinds januari 2012 heb ik een 1.2 tsi 90 pk. Perfecte auto. Nu 3000 km gereden. Lekker pittig. Ik had ook een terugroepactie : schijf geplaatst, uitlaatgasturbo gecontroleerd, software aangepast. Wat mij opvalt is dat na deze actie de turbokracht in sommige gevallen minder is. Valt me op bij optrekken in 2e vers. en van 100 naar 120 km per uur in 4e of 5e versnelling. Ik hoor hier niemand over op deze site. Wie heeft dit ook????. Is dit niemand opgevallen?
 
die mening deel ik totaal niet, sta nog steeds te kijken wat dat kleine 1.2-tje voor elkaar krijgt. De DSG is misschien wat traag maar ik zou het zo weer doen als ik mijn Polo opnieuw mocht samenstellen
 
De 1.2 TSI is inderdaad een fijne motor, vooral het aanwezige koppel bij lage toeren is een verademing t.o.v. een ongeblazen motor.
Ik kan verklappen dat bij 1600 toeren de 1.2 TSI beter optrekt dan mijn wijlen Porsche 911 met 3.6 liter boxermotor.

Ik heb een Honda Civic, BMW 520 en Audi A4 automaat gehad en vind de DSG van mijn Polo veruit de beste automaat. Met alle auto's was het lastig als iemand voor je heel traag optrekt zodat je automaat al heel snel in de hoogste versnelling zit, dit kun je bij de DSG voorkomen door de automaat in drukke situaties of bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom in de S stand te zetten of gewoon het pookje op manual zetten. Als ik moet invoegen op de snelweg staat die mij bijna altijd in manual. Ik rijd ook vaak 's nachts, dan is het heerlijk rijden in de D stand. Mijn voornemen is dan ook nooit meer een handgeschakelde auto te kopen.
 
Hallo
Sinds januari 2012 heb ik een 1.2 tsi 90 pk. Perfecte auto. Nu 3000 km gereden. Lekker pittig. Ik had ook een terugroepactie : schijf geplaatst, uitlaatgasturbo gecontroleerd, software aangepast. Wat mij opvalt is dat na deze actie de turbokracht in sommige gevallen minder is. Valt me op bij optrekken in 2e vers. en van 100 naar 120 km per uur in 4e of 5e versnelling. Ik hoor hier niemand over op deze site. Wie heeft dit ook????. Is dit niemand opgevallen?

Dat kan volgens mij wel kloppen want het was toch ook juist een probleem dat hij(turbo) teveel piekte ? Dan krijg je met die software aanpassing een iets rustigere motor denk ik die dus minder piekt in turbo druk dat verklaart dan ook dat hij minder snel is.
 
Dat kan volgens mij wel kloppen want het was toch ook juist een probleem dat hij(turbo) teveel piekte ? Dan krijg je met die software aanpassing een iets rustigere motor denk ik die dus minder piekt in turbo druk dat verklaart dan ook dat hij minder snel is.

bedankt
Ik leer al van deze site. Vanuit andere reacties lijkt ook een beetje op het gasrespons verhaal (in 2e versnelling). Ik heb geprobeerd gaspedaal eerder iets in te trappen en dan verder intrappen, dan wordt de turbo wel meteen goed opgepakt. Dus als pittige rijder miste ik vanuit stand o gaspedaal intrappen wat turborespons.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!