Terugroep aktie Polo 1.2 tsi

Hallo leden,
Ga morgen naar de dealer (van der Velden, Zoetermeer) waar een nieuwe turbo wordt gemonteerd.
Had al eerder problemen, motor hield in, EPC lampje ging branden.
Werd toen verholpen, een plaatje vervangen (?).
Nu blijkt er een terugroep aktie te zijn, is dit bij de overige Polo 1.2 tsi rijders bekend?
Mijn Polo is van februari 2010.
Groet,
Jan.
 
Hee naamgenoot!

Ik krijg zo het idee dat er op wel meerdere polo's uit 2010 een terugroepactie zit, maar deze worden pas uitgevoerd als een polo problemen heeft of bij een beurt ;)

(ik rijd zelf ook een 2010-ert, maar dan bm Stick Out Tongue )

Succes ermee!
Trouwens hoe staat t met jou distributie ketting?
 
VW  6R  1.2TDI 
ik heb morgen een afspraak voor een update of een afstandsplaatje was vorige week toevallig bij de dealer en had het gelezen op motortalk vroeg hem ernaar of er wat bekend was voor mijn auto en in de computer stond wat,wat presies weet ik niet wacht maar af wat ze gaan doen
ratelen van de wastegate heb ik niet maar het oppakken van het gas als ik de bocht uit kom geeft enige vertraging mischien word dat iets beter 1,2 tsi DSG
 
Hilten, is dat een kabel waar ze een plaatje voor gaan monteren?
(klinkt namelijk wel bekend in mijn oren, aangezien zoiets ook bij die van mij is gedaan Stick Out Tongue )
En t oppakken kan ook te maken hebben met de 'throttle lag' van t elektronisch gaspedaal, maar durf t niet met zekerheid te zeggen.
 
VW  6R  1.2TDI 
Hilten, het komt door de DSG, heb ik ook. De DSG zet je altijd zo laag in toeren dat je geen vermogen meer hebt als je de bocht uit komt (turbo doet niet mee). Wat ik doe is net iets eerder dan normaal gasgeven, als ie na 1 seconden dan oppakt komt je mooi de bocht uit :)

De DSG is gewoon niet zo'n snelle denker dus moeten wij maar een beetje vooruit denken om het op te heffen ;)
 
update is uitgevoerd en er zit een afstandsplaatje tussen de wastegate merk tot heden nog geen verschil

Gewoonjan wat heb jij voor een optie

Ik denk dat ik even afwacht of er nog iets veranderd als ik wat snelweg heb gereden
en dan overweeg om naar ventura te gaan voor tuning maar dat is nog niet zeker
 
Je gaat er ook niks van merken, is alleen ter voorkoming van een storing van de wastegate. Heb zelf ook de Ventura chip dus weet niet waar je vandaan komt anders kan je hem ff testen
 
Hallo leden,
Ga morgen naar de dealer (van der Velden, Zoetermeer) waar een nieuwe turbo wordt gemonteerd.
Had al eerder problemen, motor hield in, EPC lampje ging branden.
Werd toen verholpen, een plaatje vervangen (?).
Nu blijkt er een terugroep aktie te zijn, is dit bij de overige Polo 1.2 tsi rijders bekend?
Mijn Polo is van februari 2010.
Groet,
Jan.

Wilde toch even reageren hierop, vandaag sloeg het noodlot bij mij toe, de beveiliging van de turbo sprong in met EPC lampje dus totaal geen vermogen meer.

Ik ga morgen naar de garage, schijnbaar is het met een software update en een nieuwe ring verholpen.

Groeten,
Robert
 
Vandaag ook bij de dealer geweest. Dit ivm een soort rattelend geluid bij optrekken vanaf 1000RPM (vergelijk aanlopen van een fiets ketting in een metalen kettingkast). Daar vertelde ze mij ook dat er inderdaad een terugroep actie is (ik heb een 1.2tsi, 77kw, hand, van Juli2011). Gaat inderdaad om een aanpassing van de wastegate (plaatje/pakking). Iets dergelijks was ooit ook bij de Fabia 1 RS het geval.
Voor de rest heb ik geen klachten/problemen (nu 11k op de teller).
Voor volgende week een afspraak gemaakt. Ben benieuwd wat er gevonden/gedaan gaat worden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!