Terugroep actie(s)

Ik was benieuwd of iemand me kon vertellen hoe het zit met terugroep acties van de Polo AW...
Ik heb gezien dat mijn auto 2x een terugroep actie zou hebben gekregen (30-11-2018 en 30-01-2019).
Is er een manier om te achterhalen of de vorige eigenaar de auto destijds heeft laten aanpassen?

Of zal ik naar de VW dealer moeten gaan om de auto gewoon hiervoor aan te melden? Gaat dit geld kosten omdat ik als 2de hands auto dan niet in aanmerking kom b.v.?

Ik ben benieuwd wat jullie hier over weten.

Groet,
Jeroen
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Voor zover ik weet zijn terugroepacties niet afhankelijk van of je de eerste, tweede of tiende eigenaar bent. Als er een openstaande terugroepactie is kun je daar altijd op acteren.

Staat in het RDW register niet of een auto voor een terugroepactie is geweest? Anders even de dealer bellen. Die kunnen je die informatie best geven denk ik.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Is een terugroepactie wel eens betaald? Dit wordt toch alleen gedaan als er iets mis is met de auto en feitelijk dan geen deugdelijk product is?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Reparaties als gevolg van een terugroepactie zijn kosteloos. Ook maakt het niet uit hoeveelste eigenaar jij bent, de terugroepactie geldt voor de auto en niet voor de eigenaar.

Sommige gebreken moeten meteen verholpen worden (als ze een onveilige situatie veroorzaken) en sommige zullen pas opgepakt worden wanneer de auto toch al naar de garage moet voor regulier onderhoud.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Rickkert
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!