Temperatuur airco schommelt extreem

als ik mijn airco op de koude stand heb staan dan schiet regelmatig de temperatuur omhoog, wordt het extreem warm, waarna na een seconde of 10/20 de temperatuur weer daalt naar de koudste stand.

Waar kan dit aan liggen? Kachelradiateur?
 
starsky zei:
Met alleen draaiknoppen heb je gewoon airco of climatic..

Climatic, dat is m.....
t Lichtje van de recirculatieknop doet t soms wel, soms niet. De kleppen werken wel.....

bij dealer geweest. Temperatuurregelklep gereset. Re-circulatieklep geeft ook foutcodes. Die zijn niet te resetten. Maar nogmaals; de kleppen werken wel...Vreemd...
Gevallletje stelmotoren denk ik...

Oh ja, en helemaal gratis bij Bourguignon in Leeuwarden. Waar zie je dat nog.
 
hmm heb je geluk gehad... toen ik (voor ik mn eigen kabel had) hem daar wou laten uitlezen moest ik eerst maar een afspraak maken en dan mocht ik 25 euro afrekenen...

En dat terwijl mijn auto bij hun 2e hands centrum vandaan komt...
 
Dat 2e handscentrum is niet zo maar dicht gegaan. Ze moeten nu weer zieltjes winnen.

De monteur is er toch even mee bezig geweest. De module lag ergens los. Daarna de klepwerking gecontroleerd. Helaas met het bekende resultaat.

ik weet dat -nagenoeg- gratis uitlezen niet een vanzelfsprekendheid is. Maar met mijn Alfa bij Auto Talsma kon ik een bijdrage doneren in de personeelspot. Bedragkeuze naar eigen inzicht.

On topic; dat de stelmotoren niet goed werken is balen. Dat wordt een hele operatie. Als er sleutelaars onder ons zijn die dit klusje aandurven, dan hoor ik dat graag.
 
Bij het uitlezen was inderdaad foutcode V68 en V154 de boosdoener. V154 is niet te wissen, storing blijft.
V68 wel. Vandaag lange rit gemaakt en weer gaat de temperatuur van koud naar zeer heet. Duur: ongeveer 20 a 30 seconden, en dan daalt de temperatuur weer naar koud.

Zou dit dan van de regelklep kunnen komen? Met de pc kon de monteur de kleppen normaal laten werken, zonder foutcodes (van 255 naar 255 of zoiets).
 
Ik heb gisteren ook de v154 er nieuw in gezet was wel een tweedhands.
Maar ook weer de code 01596
Die zit achter het dashboard kastje
Die kan je makkelijk zelf vervangen.
Ik heb alleen het probleem dat ik gewoon geen koude lucht
uit de airco krijg.
En de v154 dat is de klep voor de binnen lucht dat knopje naast de airco.
Als je bij de pasarsierskant onder het dashboard kijkt
tegen de motor ruimte daar zie je (voel je) een lange klep
Beweegt die als je op het knopje naast de airco drukt.
Je moet wel even de sleutel in het contact doen en dan stand 1 de auto hoeft niet gestart te worden dan kan je het motortje zelfs heel zacht horen.
Bij mij beweegt de klep wel maar nog steeds een fout melding in vag com.
Ik moet even kijken of ik de klep wel goed heb terug geplaatst wand de v154 moet je terug plaatsen met de stand dat de kleppen dicht staan kwam ik vandaag pas achter.
Dacht eigenlijk oude er uit en ander er in dat was dus niet zo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!