Telefoonvoorbereiding RNS 310: overzetten telefoonboek?

Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden een Polo BM uit Juli 2010 aangeschaft.
Nu zit er telefoonvoorbereiding in, navigatie e.d.
En heb ik bij de koop een bluetooth adapter gekregen/gekocht.

Ik lees in de boekjes dat ik op de een of andere manier ook het telefoonboek e.d. van mn telefoon op mn scherm zou kunnen zien?

Heb van alles geprobeerd, maar krijg het maar niet voor elkaar..
Mn telefoon maakt wel verbinding met de auto, maar vind de auto niet als VW PHONE maar als VW UHV..
Ik kan wel gebeld worden, maar kan ten eerste niet zien wie er belt en ik kan zelf ook niemand bellen via de auto..

Heb wel knopjes op het stuur en er staat Phone naast het scherm.. Echter als ik deze knoppen indruk, dan gaat alleen het geluid van de radio/muziek uit en gebeurd er verder niets.

PLEH!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met 2 knoppen..

Is dat goed of juist niet?
Dacht als dat ik zo'n touch adapter erbij kocht, dat je dan alles op die adapter moet doen en niets op het scherm kunt?
Is juist de bedoeling dat alles op het scherm kunt waar ook de navigatie enzo staan..:)
 
Probeer eens fabrieksinstelling van telefoongedeelte van de rns, de paaring verwijderen op je fone
dan opnieuw zoeken met je fone na ongeveer 3 minuten na uit en weer aanzetten rns310
kijk eens wat je telefoon nu vind als je zoekt, staat er dan nog hetzelfde?
 
Re: Telefoonvoorbereiding RNS 310

Dat is inderdaad wel goed, heb zelf de touch en inderdaad hier moet ik alles doen via het kleine schermpje.
Over hoe of wat voor benaming deze geeft weet ik niet, maar wat je nog kunt proberen is alle contact personen selecteren en deze dan verzenden via blauwe tand naar de auto. Zo moest ik dit doen bij mijn vorige telefoon (oud modeletje, geen andoid of ios)
 
RNS310 is ergens na 2010 geüpdate. Sindsdien heb je de touchadapter niet meer nodig maar een gewone BT-adapter zonder scherm. Aansturing gaat sindsdien via het scherm van de RNS zelf. Jouw RNS is nog van het oude type en dus zit je helaas vast aan de touchadapter.
 
Probeer eens fabrieksinstelling van telefoongedeelte van de rns, de paaring verwijderen op je fone
dan opnieuw zoeken met je fone na ongeveer 3 minuten na uit en weer aanzetten rns310
kijk eens wat je telefoon nu vind als je zoekt, staat er dan nog hetzelfde?

Heb ik geprobeerd, maar staat nog steeds hetzelfde!
 
hmmm. hier kwam er na enkele minuten wat anders te staan.
De enige update die ik ooit gezien heb is van de media in.

Edit,
heb je trouwens na de fabrieksinstellingen de rns uitgezet dmv contact?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden een Polo BM uit Juli 2010 aangeschaft.
Nu zit er telefoonvoorbereiding in, navigatie e.d.
En heb ik bij de koop een bluetooth adapter gekregen/gekocht.

Ik lees in de boekjes dat ik op de een of andere manier ook het telefoonboek e.d. van mn telefoon op mn scherm zou kunnen zien?

Heb van alles geprobeerd, maar krijg het maar niet voor elkaar..
Mn telefoon maakt wel verbinding met de auto, maar vind de auto niet als VW PHONE maar als VW UHV..
Ik kan wel gebeld worden, maar kan ten eerste niet zien wie er belt en ik kan zelf ook niemand bellen via de auto..

Heb wel knopjes op het stuur en er staat Phone naast het scherm.. Echter als ik deze knoppen indruk, dan gaat alleen het geluid van de radio/muziek uit en gebeurd er verder niets.

PLEH!

De knop op het stuur (de grote onderste!) zet de spraakbediening in werking, dit is om te zetten naar "mute" met vcds
 
Als ik goed ben geinformeerd is de telefoonverbinding van de RNS 310 met de tuch adapter , de RNS 315 heeft een andere telefoon koppeling met uitlezing en bediening via het scherm.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Als ik goed ben geinformeerd is de telefoonverbinding van de RNS 310 met de tuch adapter , de RNS 315 heeft een andere telefoon koppeling met uitlezing en bediening via het scherm.
Nieuwere types 310 gaat het ook via het scherm. 315 heeft een ingebakken BT-module, al zijn daar ook weer versies van waar wel weer een externe module nodig is. Echt overzichtelijk is het allemaal niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!