Te koop aangeboden, Green sportluchtfilter voor Polo 6R 1.2 TSI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allen,

in verband met de verkoop van m'n Polo 6R TSI 105 pk heb ik mijn Green sportluchtfilter in de aanbieding. Filter is recent nog gereinigd en opnieuw geïmpregneerd. Sportluchtfilters zorgen voor de makkelijker aanzuiging van lucht door de motor, daardoor voor een iets snellere spooling van de turbo met als resultaat snellere gasrespons en een vermogenswinst van ca 5pk.


Bevestigingskant waarmee de filter in de filterbox wordt vastgezet, hier is goed zichtbaar hoe licht- (en dus luchtdoorlatend) het filter is in verhouding tot het standaard luchtfilter.

13697438713_9856141b48_c.jpg



Anders dan bij de K&N filters heeft het Green filter ook een filteropening aan de onderkant voor een betere luchtdoorvoer:

13697407715_d737409e3d_c.jpg



Het filter is gemaakt van medisch katoen, en dient slechts elke 50.000-80.000 km te worden gereinigd (de dealer laat deze ook gewoon zitten, dus spaart ook kosten bij onderhoud). Reinigings- en impregneersets voor sportfilters o.b.v. medisch katoen zijn apart verkrijgbaar.

13697765634_23bec9272b_c.jpg



Op deze foto is het verschil te zien met het standaardfilter dat duidelijk een stuk minder luchtdoorlatend is:

6452354159_c70502e71e_z.jpg



Filter kost nieuw rond de 70 euro, ik bied 'm te koop aan voor 35 euro of elk ander aannemelijk bod. Op te halen in Eindhoven, of anders per post inclusief verpakkings- en verzendkosten. Laat hieronder een bericht achter of stuur me een PM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over het verschil in geluid staat ergens op het forum nog wel een discussie, conclusie wat mij betreft is dat het verschil in geluid (anders dan bij bijvoorbeeld een open lucht filter) zeer subtiel is. Sommigen merken op dat het uitlaatgeluid aan de buitenkant iets dieper, en dus mooier, roffelt.

Nadeel van een open luchtfilter t.o.v. een sportfilter is echter weer dat deze zijn lucht aanzuigt van binnen het (warme) motorcompartiment, i.p.v. van buiten d.m.v. het luchtkanaal vanaf de grille zoals bij een standaard filterkast met daarin een sportluchtfilter als deze. Bij een open luchtfilter wordt er dus warmere lucht de motor ingezogen, en dat is niet bevorderlijk voor het effect dat je met een turbo wil bereiken waarbij juist koude lucht altijd wenselijker is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!