tankinhoud

Hmm ik heb het nog niet geprobeerd, laagste 'actieradius' die hij aangaf tot nu toe was 40km toen ik ging tanken (wijzer stond ruim onderin reserve) en toen ging er maar 39.7L in. Inderdaad eens een jerrycan vullen en meenemen Stick Out Tongue Ik rij 160km per dag dus als ik zeker weet dat ik 4 keer i.p.v. 3 keer op en neer kan zou dat toch weer schelen haha.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Allern is het niet echt goed voor de motor om op de laatste beetjes te rijden. Er kan vuil in je tank liggen welke dan de motor in kunnen komen en die zowieso de levensduur van je filter verkorten.
 
54 liter diesel in mijn 9n3 is me ook gelukt met het "nippel" foefje. Gebruik het nu bij iedere tankbeurt. Scheelt me bijna 175km extra op een tank.
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Gisteren met tanken een gekeken naar mijn vulmond van de tank. Ik zie wel een zwart "nippeltje" zitten. Ik kwam echter helaas niet verder dan 41 liter..

Ik heb een tijdje gewacht en de nippel meerdere keren "geactiveerd", volgens mij, en bijgetanked.
Je hoort dan een klik geluidje omdat de bolling op de tankspuitmond langs de nippel komt.

Ik hoop dat iemand mijn uitleg een beetje snapt :lol: en mij kan uitleggen hoe je die extra 10 liter in de tank kan krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat research op het net ben ik er misschien achter. In de vulmond van de tank zie je een zwart nippeltje zitten. Deze moet je indrukken nadat je de tank helemaal vol hebt getanked (eerste klik).

Quote van seat forum:
Als de pomp afslaat, links in de vulopening het knopje naar beneden duwen met het tankpistool en je hoort een sissend geluid van de ontsnappende lucht.

Je tank is immers niet helemaal vormstabiel en gaat een beetje bol staan als je ze helemaal vol tankt. En in de bovenste bolling komt luht te staan en deze knop dient ervoor om die opgestapelde lucht te laten ontsnappen en zodoende kan je meer brandstof meenemen in je tank ipv. lucht.

Bij mij zit itt de poster op het seat forum de nippel aan de rechterkant in de vulopening.

Volgende tankbeurt eens proberen :mrgreen:
 
Ik zou het jullie allemaal afraden het zwarte nippel trucje te gebruiken in warme maanden. Dat extra ruimte in je tank kan dan dienen voor het uitzetten van de brandstof in warme tijden. Vul je het echt tot op het randje dan ben je nog lang niet jarig als het allemaal uitzet/overloopt..
 
Om even terug te komen op de beginpost, 52 liter is niet zo raar als je de nippeltruc gebruikt. Bij een benzineauto kun je de truc toepassen zonder dat je het in de gaten hebt door de vorm van het vulpistool. Bij een diesel moet je er echt je best voor doen omdat je de nippel dan om moet duwen met het puntje van het vulpistool.

Bij warm weer is deze truc inderdaad niet aan te raden ;)

Ben.
 
Inderdaad. Bij warm weer niet doen. Mijn vorige tank kreeg ik er 50 liter in maar ik moest toen een stuk rijden naar Nijmegen en dan kan het. Maar als jij constant korte ritjes doet dan is helemaal vol gooien niet verstandig in de warme maanden.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik was dankbaar dat ik de nippeltruc nog net gelezen had voordat ik op vakantie ging.
Propte 52 liter V-power in mijn BM, en reed met een brenderup 1205s bagageaanhanger erachter in één ruk van Cap D´Agde naar Luxemburg (880km)
Dit is met 4 personen, volle bak beladen, airco en verlichting aan, 1,5u file bij Lyon én een aanhanger van zo´n 400kg.
 
Laatst bijna onderuit gegaan met mijn motor op een rotonde door een flapdrol die ook tot de rand diesel had getankt, en vervolgens de rotonde te "sportief" genomen en is er een aantal liter via de ontluchting uitgelopen. Houd hier dus ook rekening mee!


Denk eerder dat iemand zijn of haar tankdop vergeten was dan, maar goed, evengoed balen dat je onderuit bent gegaan!
 
Denk eerder dat iemand zijn of haar tankdop vergeten was dan, maar goed, evengoed balen dat je onderuit bent gegaan!

Beter lezen, bijna onderuit ;) En tankdop vergeten lijkt me sterk want ik zie het bijna wekelijks, ook bij op/afritten ligt het weleens. Feit is, de ontluchting/overloop zit op een auto om, met weer zoals de laatste dagen, als overloop te dienen wanneer de brandstof uitzet. Tank je tevol dan plenst je auto het er vrolijk uit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!