tankinhoud

Vandaag wezen tanken bij esso in Zaltbommel, ging er toch mooi 52 liter in een tank met een inhoud van 45 liter? :?:
Ben ik nou gek, klopt de door VW opgegeven 45 liter niet of klopt de meter van de pomp niet?
Heb het bij de juffrouw aan de kassa gemeld en die heeft een notitie gemaakt voor morgen "als het management er weer is". :shock:
De pomp blijft intussen wel gewoon aanstaan, want buiten mij had niemand er iets over gezegd... :twisted:
Heb een Polo 1.2 TSI highline uit 2011, weet iemand hier misschien hoe het zit?
Bvd, Rob
 
als je de tank tot de nok vult gat er zeker meer in
normaal maak je hem niet helemaal vol in verband met uit zeten van de benzine of diesel met warm weer

groeten ger
 
kan aan mij liggen hoor maar ik heb nooit meer als 43 Liter kunnen tanken...er was toch ook iets van zo'n klep ofzo waardoor je een paar liter meer kon tanken? wat was dat precies?
 
Die andere 7 liter is de reserve tank volgens het boekje.
Echter staat er in het boekje dat de tankinhoud ca 45 liter is inclusief 7 liter reserve!
 
BMW  1 serie  1.6 
Wat dit boeit is dat ik wil weten of de meter op de pomp goed was afgesteld of niet.
Ik kon volgens de teller in de auto nog 40 km rijden op reserve, ik heb de tank gevuld tot de pomp afsloeg, hierna even gewacht tot het schuim in de tank was gezakt en toen nogmaals tot de afslag getankt.
Normaal gesproken tank ik altijd op deze manier en ik heb nog nooit meer getankt dan rond de 43 liter.
 
rebel4life zei:
Wat dit boeit is dat ik wil weten of de meter op de pomp goed was afgesteld of niet.
Ik kon volgens de teller in de auto nog 40 km rijden op reserve, ik heb de tank gevuld tot de pomp afsloeg, hierna even gewacht tot het schuim in de tank was gezakt en toen nogmaals tot de afslag getankt.
Normaal gesproken tank ik altijd op deze manier en ik heb nog nooit meer getankt dan rond de 43 liter.
Ik heb toch heel sterk het vermoeden dat de pomp niet goed was afgesteld, volgens mij moet je minimaal voor zo'n 7 of 8 liter geld terug krijgen van de pomphouder.
 
rebel4life zei:
Wat dit boeit is dat ik wil weten of de meter op de pomp goed was afgesteld of niet.
Ik kon volgens de teller in de auto nog 40 km rijden op reserve, ik heb de tank gevuld tot de pomp afsloeg, hierna even gewacht tot het schuim in de tank was gezakt en toen nogmaals tot de afslag getankt.
Normaal gesproken tank ik altijd op deze manier en ik heb nog nooit meer getankt dan rond de 43 liter.


neem en kan mee van 10 liter en tank die vol dan zie je het meteen en kun je hem daar op aan spreken

groeten ger
 
In mijn huidige Polo 6R gti en in mijn vorige Ibiza FR zit in de rechterbovenhoek van de vulpijp een zwart ontluchtingsnippel. Als je de spuitmond van de pomp op de juiste manier in de vulpijp duwt dan duw je de ontluchtingsnippel open, dit hoor je ook. Als de pomp afslaat, dan kun je weer ontluchten en dan past er weer 1 liter extra in. Uiteindelijk blijkt dan dat er ongeveer 55liter in de tank + het hele leidingenstelsel past. Ik gebruik deze methode al sinds 2006 om de actie-radius met 100km te vergroten van die benzine-slurpers als een FR of GTI. :)
 
Ik rij zelf een Ibiza (nu bezig met inruil voor een Polo R Design) en ook daar krijg ik, met de ontluchtingsmethode, ruim 53 liter in. Leuke methode maar let er wel op dat het niet te warm is want op deze manier tanken heb je geen ontluchtings meer in je tank en kan deze dus "barsten" als de tank door de hitte uitzet!
 
Ik rij zelf een Ibiza (nu bezig met inruil voor een Polo R Design) en ook daar krijg ik, met de ontluchtingsmethode, ruim 53 liter in. Leuke methode maar let er wel op dat het niet te warm is want op deze manier tanken heb je geen ontluchtings meer in je tank en kan deze dus "barsten" als de tank door de hitte uitzet!

Klopt, ik heb er een keer 56 liter in gekregen op die manier, maar toen was de tank ook wel goed leeg en heb ik de ontluchtingsmethode gebruikt. Dus de extra liters van de topicstarter zijn zeker mogelijk, misschien heeft hij per abuis de ontluchtingsnippel ingedrukt met het vulpistool en zodoende de extra liters erin gekregen.
 
Goedemorgen heren boekje schrijft alleen de tankinhoud voor rekening houdend met de luch die niet ontsnapt. Als je goed je ontluchtingsnippel gebruikt dan gaat er makkelijk 54 liter in. Houd idd wel voor ogen dat er geen ruimte meer is met bv heet weer en uitzetten en koud krimpen van materialen. Ik rijd vaak meer dan 250 km per dag dan kan het geen kwaad. Rijd je weinig houd dan rekening met temperaturen.
 
Goedemorgen heren boekje schrijft alleen de tankinhoud voor rekening houdend met de luch die niet ontsnapt. Als je goed je ontluchtingsnippel gebruikt dan gaat er makkelijk 54 liter in. Houd idd wel voor ogen dat er geen ruimte meer is met bv heet weer en uitzetten en koud krimpen van materialen. Ik rijd vaak meer dan 250 km per dag dan kan het geen kwaad. Rijd je weinig houd dan rekening met temperaturen.

Goed punt, als je alleen maar stukjes van 10km rijdt is het niet zo verstandig nee. Ik rijd 130km per dag en ook dan is het prima om er wat extra liters in te nippelen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!