Tankdop wil niet open

Vandaag mijn Polo opgehaald, een stukje gereden (ze rijd heerlijk trouwens).
Maar toen kwam het moment van tanken.
Het sleuteltje gaat netjes in het slot, het sleuteltje wil ook netjes draaien, ik kan de tankdop draaien wat ik wil maar open gaan ho maar:sad:
Als ik voorzichtig aan de dop trek voel ik dat er wel iets van speling zit, maar ik krijg hem er dus niet uit.

Als ik de sleutel weer terugdraai en de tankdop een beetje draai hoor ik de klik van het mechanisme die de tankdop blokkeert en dan kan je de tankdop ook niet meer draaien, die dat mechanisme werkt wel.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
 
Heb je geprobeerd wat druk te zetten op de dop, dus deze 'indrukken' terwijl je draait? Ik weet niet exact hoe zo'n dop in elkaar steekt maar misschien blijft hij in z'n vrijloop hangen zeg maar..

Afgaande op de titel dacht ik overigens dat je de klep niet open kreeg, dit heb ik namelijk zelf ooit gehad.. Langs de garage, waar het een kwestie van lompe kracht bleek.. ;)
 
De tankdop indrukken tijdens het draaien heb ik al geprobeerd (zowel links als rechtsom), maar zonder resultaat.
Ik denk dat ik morgen maar even terug ga naar de zaak waar ik hem gekocht heb, misschien dat hun een oplossing weten.

Maar toch bedankt voor het meedenken.
 
Vrij draaien = diefstalbeveiliging
Niet vrij draaien = stand waarin de dop te verwijderen is. Denk dat je wat meer kracht moet zetten (tegen de klok in = los) :smile:

De oplossing was in inderdaad (fors) meer kracht.
De beugels welke de dop was hielden waren een beetje verbogen waardoor er bijna geen beweging is zat, de dop is intussen vervangen door een die beter werkt.

Maar jij ook bedankt voor het meedenken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!