suisend, giernd geluid met airco

ff een vraag als ik mijn airco/climat aan heb hoor ik in de auto een iritant geluid. ik ben net bij mij garage geweest en die denken dat het de stroming van het gas/vloeistof is van de airco. is er iemand die hier ook last van heeft of weet wat het is. alvast bedankt voor de reacties
 
Hier het zelfde gehad met een peugeot 306 (met airco)
De druk in het systeem was te laag, na het vullen alles weer oké. ( ook al is het een gesloten systeem na een aantal jaar zal hij toch druk verliezen)
Er zit trouwens veel verschil in de kosten dus rond kijken loond
hij is net afgevuld. daarna had hij het nog steeds
 
Waarschijnlijk het lagertje o.i.d. van de ventilator die niet meer helemaal lekker is. Ik heb het ook soms. Kan ook zijn dat er rotzooi in de ventilator zit dat schuurt tegen de bladen.
 
Ik heb al jaren een jammerende, jankende, loeiende aircopomp rond de 2000rpm. Dealer heeft 2x de pomp vervangen maar dat heeft niet geholpen. Pon heeft de auto onderzocht, kan het ook niet oplossen. Probleem ligt nu bij de fabriek. Al 3/4 jaar ongeveer. Niets meer op gehoord. Ik hoop niet dat dit bij jou ook aan de hand is..
 
Ik heb al jaren een jammerende, jankende, loeiende aircopomp rond de 2000rpm. Dealer heeft 2x de pomp vervangen maar dat heeft niet geholpen. Pon heeft de auto onderzocht, kan het ook niet oplossen. Probleem ligt nu bij de fabriek. Al 3/4 jaar ongeveer. Niets meer op gehoord. Ik hoop niet dat dit bij jou ook aan de hand is..
zoals jij het omschrijft lijkt het wel hetzelde. bedankt voor je reactie
 
zoals jij het omschrijft lijkt het wel hetzelde. bedankt voor je reactie

Graag gedaan. Nog een raar detail. Per pomp ontstond het geloei bij een ander toerental. De originele pomp, daarbij was het ongeveer rond 1100 a 1200 Rpm, de 2e tussen 1500 en 1800, en de huidige rond de 2000rpm. Het geluid komt absoluut uit de pomp, dat hebben ze onderzocht met speciale apparatuur om geluiden op te sporen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!