Subwoofer op sigaretten aansluiting

Ik zit te kijken naar wat kleine actieve pioneer subwoofers. In mijn achterbak heb ik een van fabriek geleverde 12 volt sigaretten aansluiting waarop staat: max 120 watt. Klopt mijn idee dat het dan veilig is om daarop een sub met geïntegreerde amp met minder dan 120 watt rms aan te sluiten? De bekende pioneer wx77 sub trekt bijv 100 watt rms
 
Volgens mij is die set voorbereid om aan te sluiten op de stroomvoorziening van de radio. Denk dat het over de sigaretten aansluiting (neem aan eronder aftappen) daarom ook wel zou kunnen.
Speel zelf de wx110a onder de stoel die voeding krijgt vanachter de radio, werkt perfect.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zowel voor als achter staat max 120 watt. Met 14 volt als auto draait is aantal amp dus max 8. Maar goed, als de kabel erbij zit dan is het slechts investering van uurtje om het de right way te doen. Vraagje als subwoofer n00b: ik lees dat je nog een kabeltje moet aansluiten op stroom van auto, maar die niet direct op accu. Is dat zodat de sub uit gaat als de auto uit gaat?
 
Zowel voor als achter staat max 120 watt. Met 14 volt als auto draait is aantal amp dus max 8. Maar goed, als de kabel erbij zit dan is het slechts investering van uurtje om het de right way te doen. Vraagje als subwoofer n00b: ik lees dat je nog een kabeltje moet aansluiten op stroom van auto, maar die niet direct op accu. Is dat zodat de sub uit gaat als de auto uit gaat?
volgens mij stuurt de radio out ook de stroom van de sub
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!