Subwoofer aansluiten polo 6C - Composition Media Gen 2

Beste forumleden,

Ik zou graag een subwoofer willen aansluiten op een Composition Media Gen 2.
Is dit makkelijk te doen? Heeft iemand hier een tutorial voor?
En moet dit ook gecodeerd worden etc. ?

Tips voor een goede subwoofer? Wil hem eigenlijk wel in mijn reservewiel zodat het geen ruimte in beslag neemt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
Ik heb een Polo 6C1 en mij is dit destijds gelukt met wat creatief ombouwwerk (zeker niet de mooiste denk ik), maar ik wil je graag helpen!

ik zal straks even een paar fotos delen met wat meer beschrijving.

kort samengevat:

ik heb een Hi Low converter ingebouwd aan de rechterkant op de speakerkabels. Met een tulp naar achter getrokken op de versterker.

via links de remote en power. De remote heb ik geschakeld op de zekering van de stoelverwarming want dit was mijn enige geschakelde plus die ik zo 123 kon vinden. Heb hiervoor wel een aanpassing gemaakt (wellicht hebben mensen tips hiervoor?)

Heb een kant en klare Pioneersset gekozen van de Mediamarkt. Zo heb ik het gedaan.
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Hill6C
Helix maakt "OEM" kant en klare plug and play subwoofers in samenwerking met volkswagen, onder andere ook voor in je reserve wiel ruimte. Ingebouwde versterker die ook je auto speakers nog eens versterkt. 1 kabelboom naar je radio leggen, en klaar is kees. Win-win-win situatie. Geen kneiterharde bas of heel bijzonder speakergeluid maar een hele verbetering
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Hill6C
Helix maakt "OEM" kant en klare plug and play subwoofers in samenwerking met volkswagen, onder andere ook voor in je reserve wiel ruimte. Ingebouwde versterker die ook je auto speakers nog eens versterkt. 1 kabelboom naar je radio leggen, en klaar is kees. Win-win-win situatie. Geen kneiterharde bas of heel bijzonder speakergeluid maar een hele verbetering
idd, een goeie aanwinst voor u wagen, mijn Helix (Balkvorm) wordt als alles goed gaat morgen geleverd ;) :cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Hill6C en BlackDiesel
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Hill6C
Bedankt voor de reacties!

Mijn oog is gevallen op een Helix subwoofer, mede omdat deze ook zo goed als plug n play is.
Ook erg fijn dat de DSP de speakers in het geheel verbeterd en hij is mooi weggewerkt.

@Delex Bedankt voor de tutorial! ziet er goed uit. Een vriend van mij wil wel zijn eigen Pioneer subwoofer erin bouwen. Deze tutorial zal hem zeker gaan helpen.

18 januari komt de Helix als het goed is binnen. :)

Wel zal ik hem dus moeten programmeren met dat kastje die ik niet heb.


@Marc Vuylsteke
@BlackDiesel
Vraag aan jullie, is dit perse nodig?
Kastje is aardig aan de prijs geloof ik.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Delex
Bedankt voor de reacties!

Mijn oog is gevallen op een Helix subwoofer, mede omdat deze ook zo goed als plug n play is.
Ook erg fijn dat de DSP de speakers in het geheel verbeterd en hij is mooi weggewerkt.

@Delex Bedankt voor de tutorial! ziet er goed uit. Een vriend van mij wil wel zijn eigen Pioneer subwoofer erin bouwen. Deze tutorial zal hem zeker gaan helpen.

18 januari komt de Helix als het goed is binnen. :)

Wel zal ik hem dus moeten programmeren met dat kastje die ik niet heb.


@Marc Vuylsteke
@BlackDiesel
Vraag aan jullie, is dit perse nodig?
Kastje is aardig aan de prijs geloof ik.
Ik heb een programmeer dongle, die kan ne eventueel lenen. Is niet nodig, is wel handig aangezien alles dan specifiek is afgesteld op jouw auto.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Hill6C en Marc Vuylsteke
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!