Stuurbekrachtiging setting veranderen via Vagcom/VCDS

Ik heb begrepen dat het mogelijk moet zijn om de Stuurbekrachtiging setting te veranderen via Vagcom/VCDS.
Je kunt wel de coding voor de stuurbekrachtiging (unit 44 code 7) wijzigen maar dan moet je wel weten wat je wel en niet mag invullen. Het programma van de stuurbekrachtiging wordt aangegeven met de laatste 2 cijfers van de short coding en ik heb geen idee welke opties je daar voor hebt. De cijfers die er voor staan hebben te maken met wel/geen airbags en de stuurhoek censor. In de labelfile van VCDS 11.11 vind ik de volgende beschrijving.
C00,Steering Aid (J500) Coding
C01,?xxxx: Airbag
C02,0 = Airbags not installed
C03,1 = Airbags installed
C04,x??xx: Steering Angle Sensor
C05,01 = Steering Angle Sensor is Part of the Steering Aid
C06,12 = Steering Angle Sensor is Part of the ABS/ESP
C07,xxx??: Program Type
C08,51 = Audi A1 (8X)
Helaas staat de Polo niet vermeld en ik weet niet welke code mijn Polo 9N3 heeft want ik heb geen werkende kabel.
Misschien dat een aantal kabel bezitters dat kunnen opnemen en hier kunnen inbrengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Bij mijn vcds (11.11) geeft hij ook al zelf aan uit welke stuursettings (hardheid) je kan kiezen, dit gaat dan van zacht tot hard. Dus kijk even in vcds bij 'steering' en zoek dan naar een geel popup-lijstje met daarin, uit mijn hoofd, 'light vehicle, heavy vehicle, gt vehicle, small'. Succes. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken van dit schermpje.
 
f0c83fe88727f0cfb883000794e59cba.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Even een ander probleem ? Ligt mss aan de instellingen ik weet het niet , bij sportief rijden en snel een bocht nemen wringt mijn stuur van mijn 6r wat tegen lijkt wel of de bekrachtiging even weg valt heeft iemand dit ooit gehad ? Heb de wagen uit gelezen en heeft geen foutcode's
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Even een ander probleem ? Ligt mss aan de instellingen ik weet het niet , bij sportief rijden en snel een bocht nemen wringt mijn stuur van mijn 6r wat tegen lijkt wel of de bekrachtiging even weg valt heeft iemand dit ooit gehad ? Heb de wagen uit gelezen en heeft geen foutcode's
Misschien dat ik snap wat je bedoel. Bij mij heb ik hem nu ook zo gezet en, omdat bij lage snelheden, de stuurbekrachtiging wat harder werkt slipt hij eerder weg. Is dat het niet gewoon?
 
Het is echt raar soms , hij bekrachtigt eigelijk te veel te soepel en dan bij het nemen van de bocht draai je in en het lijkt of hij wat tegen wringt en dan ineens weer soep draait
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
@tl-buis bedankt voor de codes. Ik vond dat het programma bij mij op 4 staat, ofwel normaal voor een licht voertuig.
Ik heb geen behoefte om dit aan te passen. Mijn Polo stuurt prima met deze instelling.
Even een ander probleem ? Ligt mss aan de instellingen ik weet het niet , bij sportief rijden en snel een bocht nemen wringt mijn stuur van mijn 6r wat tegen lijkt wel of de bekrachtiging even weg valt.
Controleer het oliepeil van de stuurbekrachtiging. Mogelijk staat het oliepeil zo laag dat de pomp in de bocht even droog komt te staan en de bekrachtiging daardoor wegvalt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!