Stuurbekrachtiging defect

Hoi mensen

ik heb een polo 9n wat ineens na het starten de stuurbekrachtiging van uitviel ( stond nog stationer te draaien )
nu heb ik het niveau bekeken en deze was gewoon in orde

bij de garage hebben ze hem uit gelezen en daar kregen ze als foutcode dat de + signaal niet correct was.

ze hebben hem gereset maar kwam weer terug.

ze hebben verder alles na gekeken en het enige wat het nog kan zijn is dat de pomp defect is of er een kabelbreuk in zit zeggen ze.

nu heb ik vandaag op de sloop een pomp van een skoda fabia kunnen krijgen en deze gemonteerd ( ook een koyo pomp en dezelfde stekkers )
maar het lampje blijft branden.


eerst kwam het lampje pas na een paar sec en als hij alleen op contact stond was het lampje niet aan.

na vervangen van een andere pomp is het lampje gelijk aan , ook met alleen contact erop.


moet de polo nu weer uit gelezen worden en gereset worden omdat de storing misschien nog erin zit?

of het moet wel toeval zijn dat deze pomp ook defect is.

als je de kabel wat naar de pomp gaat meet dan geeft hij wel gewoon 12 volt aan.


iemand een idee wat ik er verder nog mee kan.

gr patrick
 
de polo is weer gemaakt

vandaag bij de garage geweest en ecu laten resetten

hij gaf nu als storing aan dat de sensor niet reageerde maar dat kwam waarschijnlijk doordat de + van de accu los is geweest.

alles bij elkaar heeft het me 208 euro gekost en een leuke sleuteldag

bij arena vroegen ze voor een koyo pomp 836 ex btw pfffff
 
de polo is weer gemaakt

vandaag bij de garage geweest en ecu laten resetten

hij gaf nu als storing aan dat de sensor niet reageerde maar dat kwam waarschijnlijk doordat de + van de accu los is geweest.

alles bij elkaar heeft het me 208 euro gekost en een leuke sleuteldag

bij arena vroegen ze voor een koyo pomp 836 ex btw pfffff

Mooi om te lezen dat de Polo is gemaakt :)
 
Maar nu doet ie het weer?? Arena is dealer en daarom ook duur ;)

Wat meestal ook voorkomt is de hoofdzekering boven op de accu die eruit knalt dit gebeurd vaker.

Je meet dan nog wel 12v omdat de zekering nog net ietsjes kontakt maakt maar ga je deze belasten kan er niet genoeg stroom door en krijg je storing ;)
 
lampje blijft branden

Hallo ook ik heb een polo 1.4 16v van bwj 2002 met 50.000 km en ook bij mij blijft het lampje branden van de elektich hydrolisch pomp altijd bij vw in onderhoud geweest heb daar informatie gevraagd die deelde mij mede dat dat geen kwaad kon en de vorige mevr daar al jaren mee reed zonder problemen, stuurbekrachtiging werkt gewoon iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? bij voorbaat mijn hartelijke dank gr Pieter.
 
Nogal een laconieke reactie van de dealer... Op grond van mijn eigen avonturen met de stuurbekrachtiging, zie hier, vermoed ik dat de sensor defect is. Dan gaat de pomp over op een noodprogramma (zie Self-Study Programme 259, hier te downloaden - erg verhelderend), waarbij de stuurbekrachtiging nog wel werkt ondanks het uitblijven van informatie van de stuurhoeksensor (G250). Ik heb sinds kort die sensor ook buiten gebruik gesteld en heb de indruk dat zonder sensor prima te rijden valt. De stuurbekrachting werkt, maar het lampje op het dashboard brand constant - dat is wat jij ook hebt.
Voor mijn Polo van 01-2002 kost een nieuwe sensor (6q1 423 291) bij VW ruim 200 euro incl. BTW, maar ik heb via internet veel goedkopere gevonden in China (65 dollar). Vanaf 2003 heeft TRW een nieuwe sensor toegepast (6q0 423 445), waarvan ik niet weet wat die bij VW kost, maar die is wat makkelijker op het internet te vinden, vanaf 57 euro. Heb je een Koyo pomp (bij de TRW-pomp staat er TRW op de groene afsluitdop helemaal linksvoor in de motorruimte), dan moet je een sensor zoeken die daarbij past (weet ik geen onderdeelnummers en prijzen van).
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75 pk blokcode AUA 
  • Leuk
Waarderingen: Polo2003
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!