Stuur verstellen / bijstellen Polo

Geachte Heren, en natuurlijk dames!

Even ene vraag mbt den Polo.

Ik heb een tijd terug, maanden terug me auto een keer moeten laten uitlijnen, dit ivm trillingen stuiteringen in de auto.

Sinds dien staat het stuur niet meer goed recht, dus ik stuur altijd een beetje schuin als ik recht door wil rijden. Hiervoor ben ik nou al weer verschillende malen naar de dealer geweest. Eerste keer hebben ze het stuur nog VEEL MEER naar links gezet dus dat was geen succes, tweede kweer hebben ze de auto weer opnieuw uitgelijnd en het stuur daardoor rechter gezet, maar hij staat toch nog steeds net NIET recht.

Ik heb ondertussen de moed opgegeven om dit te laten fixen bij de dealer.

Het enigste wat er moet gebeuren is dat het stuur een HEEL klein stukje naar rechts gedraait word, dan staat deze gewoon weer precies recht tegenover hoe hij moet rijden.

Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met het aanpassen van hoe het stuur staat en of hij/zij mij misschien kan vertellen hoe ik dit zelf kan doen of mij kan helpen om het te doen.

mvg

DrDeathhand
 
ze kunnen het stuur ook eraf halen en dan dat stukje corrigeren...één tandje naar links of rechts zetten.(omdat je dan altijd scheef stuurt)
ik merk dat het bij mij ook wel klein beetje scheef is maar het is niet irritant ofzo...dus ik laat het lekker varen.
 
Laat je auto maar uitlijnen bij een banden & wielen specialist. Kost je 37.50 maar een goed bedrijf zorgt er dan ook voor dat je stuur keurig recht staat ;)

In Venlo en omstreken kan ik Bandenmax als absolute topper aanbevelen, geschikt voor extreem verlaagde auto's omdat de brug compleet in de grond is ingefreesd. :mrgreen:
 
Bas zei:
Laat je auto maar uitlijnen bij een banden & wielen specialist. Kost je 37.50 maar een goed bedrijf zorgt er dan ook voor dat je stuur keurig recht staat ;)

In Venlo en omstreken kan ik Bandenmax als absolute topper aanbevelen, geschikt voor extreem verlaagde auto's omdat de brug compleet in de grond is ingefreesd. :mrgreen:

Beste Bas,

Zoals al gezegd is de auto al uitgelijnd en is dit perfect gedaan (read post) hij rijd kaars recht etc ook als ik he stuur los laat.

Het enigste punt is gewoon dat het stuur NIET helemaal recht staat, het is echt MINIMAAL, zoals de andere meneer in zijn post zij moet het stuur gewoon EEN tandje naar rechts gezet worden en dan staat hij zoals het moet maar ze krijgen dat bij mijn dealer blijkbaar NIET fatsoenlijk voor elkaar.

En om er nou elke keer voor terug te gaan vind ik ook te gek, dus als IEMAND mijn kan helpen, uitleggen hoe ik dat kan doen, of mij kan helpen om het te doen zou ik het super vinden!
 
KYC zei:
ze kunnen het stuur ook eraf halen en dan dat stukje corrigeren...één tandje naar links of rechts zetten.(omdat je dan altijd scheef stuurt)
ik merk dat het bij mij ook wel klein beetje scheef is maar het is niet irritant ofzo...dus ik laat het lekker varen.

Beste KYC,

Ik wil dit juist ZELF doen, zo iets moet toch ook zelf te regelen zijn?
 
Je stuur kun je niet 1 tandje verzetten (meen ik) ik heb er één bredere tand op zitten en kan mijn stuur maar op 1 manier monteren. Bij mij kan de auto nog zo perfect recht rijden. Als mijn stuur scheef staat klopt toch de uitlijning niet.
 
Beste medeforummers,

Onlangs had ik al een topic aangemaakt over een krakend geluid met inveren (ander topic).

Nu ben ik dus ook al 3 keer bij de dealer geweest:

-draagarmen vervangen onder garantie
-> gevolg: stuur scheef, staat naar links terwijl de auto rechtdoor rijd.

- terug naar de dealer:
-> stuur iets rechter, maar nu trekt de auto naar rechts.

- weeeer terug naar de dealer:
-> de auto uren kwijt geweest, auto trekt niet meer naar rechts, maar nu staat het stuur dus weeeeeeer naar links....

Het probleem was dat ik na het laatste bezoek aan de dealer, 's avonds op vakantie ging met de auto.
Ik heb mij 2500km lang (heen & terug), kapot geërgerd aan m'n auto, eigenlijk ben ik hem op dit moment HELEMAAL zat!
Ik weet natuurlijk dat dit niet de schuld van de auto is.....daarom maar voor de 4e keer naar de dealer morgen en een juiste oplossing zien te vinden...

Het vervelende is gewoon dat ik elke keer weer mijn auto kwijt ben...
En de ellende is begonnen met dat ene kraakje bij het inveren, ik zou de kraak eigenlijk liever hebben als dit (achteraf gezien dan..)

Moet zeggen dat het nu wel weer beter met me gaat nu ik het zo van me af schrijf hahahaha, nu de Polo nog Stick Out Tongue Stick Out Tongue
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
@Ger:

Ik begreep van de dealer dat je het stuur alleen nog maar kunt afstellen door de auto opnieuw uit te lijnen...

'k heb trouwens even een nieuw topic aangemaakt omdat het verband heeft met het eerder besproken krakende geluid...
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Onzin, natuurlijk kan het stuur versteld worden, het zit echt niet vast gelast of zo: airbag eruit, moer losdraaien, stuur eraf en 1 tandje verder naar rechts weer terugzetten.
 
zou je dan niet voor een paar euro de auto eens ergens anders laten uitlijnen
en ja ik weet het garantie de dealer moet het oplossen maar voor de ergernis is het misschien beter ;)

groeten ger
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!