Storingslampjes aan en snelheidsmeter op hol

Beste Polo kenners,

Ik ben met mijn Polo een tijdje geleden naar de garage geweest. Er gebeurden meerdere dingen:

- Deurvergrendeling klikt open en dicht;
- Kilometerteller schiet opeens naar 0 en na een aantal seconden weer naar de snelheid;
- Meerdere storingslampjes gaan aan en uit;
- Bij achteruitrijden stuurt hij heel zwaar
- Cruisecontrol en parkeersensoren werken niet meer.

Zoals jullie zien een flinke storing. Bij het uitlezen zeiden de monteurs dat de auto zoveel storingen gaf dat ze het amper uit konden lezen om te zien waar de storing zat.

Een paar keer alle storingen verwijderd. Dat gaat dan een dag goed en daarna gaat de auto van binnen weer flippen.

De monteurs hebben de toerenteller laten checken en hebben relaistjes vervangen wat zorgde dat de auto weer 1,5 week zonder storing reed. Kostte me wel 275 euro. Nu Is het toch weer terug.

Onderstaand YouTube filmpje geeft aan wat de storing Is. Al rijdend moeten maken, maar veilig gedaan hoor.

Wie weet waar het aan kan liggen?

 
Volkswagen  Polo 2019  1.2 DSG 95pk 
weet je misschien welke foutcodes het zijn en welk relais vervangen is?
Storingen zoeken is duur helaas, omdat het vaak tasten in het donker is. 275 euro is dan jammer, maar weinig aan te doen.

ik zou in eerste instantie denken aan een probleem met:
- Voeding (terminal 30 of 75 relais dat in- en uit schakelt)
- Massa (hoewel dat niet in lijn is met het relais dat oplossing brengt)
- Bedrading (bv aansturing van je relais, CAN bekabeling).

Dus, to do:
- Opvragen van foutcodes en posten
- Opvragen van welk relais het is
- Alle zekeringen stuk voor stuk nakijken (bv foto maken van je zekeringenkast, alle zekeringen eruit trekken, meten met bv multimeter en daarna weer erin doen aan de hand van je foto).
 
Dat Is een snel antwoord, Thanks! Ja ik heb toen die lijst gezien met de storingen, eigenlijk elke module gaf een storing.

Ik zal met deze vragen naar de monteurs gaan. Dat doormeten kan ik even laten doen door een maat van mij.

Ik kom hier op terug.

Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 2019  1.2 DSG 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!