Storing start/stop systeem

Hallo allemaal,

Mede polo eigenaar hier die af en toe struikelt met de optie start/stop systeem. Ik rijd een 6 bak schakel en heel soms bemoeit het start/stop systeem ermee en laat de auto stapvoets bij een woonwijk of stoplicht, de auto uitvallen. Vandaag echter de storing op het scherm van de auto voorbij zien komen. Nou ga ik morgen langs de dealer om hier naar te laten kijken aangezien ik nog zeker 4 jaar garantie heb aangezien de auto stampt uit 2021. Ik vind uberhaupt deze optie nutteloos in een schakelbak plus de auto moet in zijn vrij staan om er gebruik van te maken, dit doet men bijna nooit onderweg stilstaand bij een stoplicht of file.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 110pk 
Module plaatsen, of laten plaatsen door @Antera
Ben je van dat irritante systeem af.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Vanaf bepaald bouwjaar mag het niet uitgeschakeld worden.
Er zit wel een knop in je auto die je na 't starten kan indrukken en dan staat het voor de rit uit.
De module waar ik op doel,
doet het knopje drukken voor je. Het is een geheugen functie,
Blijft dus of startstop uit doen bij starten voertuig,
of startstop normaal, alsof er geen module is.

Dat het niet mag, tja, met een druk op de knop werkt het weer normaal.
En wie gaat daar op controleren?

Het software matig wegschrijven gaat niet op de polo na een bepaald bouwjaar, ik dacht 2020.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!