Storing p0087 brandstof raildruk te laag

Het is al weer 1.5 maand geleden dat mijn 3 injectoren vervangen zijn van mijn polo 1.2 tdi met 163k op de teller. Nu heb ik ondertussen al een kapotte turbo slang gehad en momenteel een storing. Ik ben bij de volkswagen garage geweest in Harderwijk en hun vertelde mij dat er een storing in de auto stond namelijk de storing p0087. Ze hebben een testrit gemaakt en geen problemen opgemerkt en geen gloeispiraal. Het rare is dat de melding pas na 30 km komt. Wanneer ik de auto opnieuw start is de storing weg.

Ik vroeg me af waar dit aan ligt en hoe het opgelost kan worden, misschien heeft iemand hier dit al eens meegemaakt. De garage wist niet wat ze er mee moesten doen. Dus hebben besloten om door te gaan rijden.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Dat de DTC na 30 minuten pas komt is normaal, de computer wacht eerst 2x een vooringestelde 'rijcyclus' af voordat er een DTC gezet wordt.
De oorzaak kan wel aan nogal wat dingen liggen (opvoerpomp tank, module opvoerpomp, brandstoffilter (of vuil in je systeem) of de hogedruk pomp zelf..

Zou er even iemand naar laten kijken met verstand van 'loggen' van de datablocks :)
 
Ik heb al een aantal dingen ondernomen. Nieuw brandstoffilter en oude opengemaakt niet op aan te merken niet vies. De opvoerpomp jankt wel hard weet niet of dit standaard is of dat dit een signaal is. Ook merk je dat hij bij optrekken bij 80kmh even hikt
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
De auto werkt net als normaal. Dus dat de opvoerpomp stuk is lijkt.me.sterk zou het kunnen zijn dat de druk sensor stuk is. En moet deze ingeleend worden?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Het zou kunnen dat de opvoerpomp minder werkt als normaal.


Sensor stuk zou ook kunnen maar dan zou je de meetwaardes moeten kijken via een uitlees programma.

En een andere vw dealer zoeken..
Als hun jou zo makkelijk weg sturen van weet ik niet zoek het maar uit twijfel ik wel aan hun kennis


ik heb ook regelmatig het storing met dat spiraaltje en vaak met uit en aanzetten gaat het weg na een 15 min, temperatuur verschillen speelt ook een rol heb ik gemerkt bij starten met koud motor en airco aan of uit. ben naar de vw garage geweest hoogst waarschijnlijk verstuiver/s versleten na een meting ervan want ze leverden alle 3 niet evenveel. auto rijdt verder gewoon met dit storing bij mij met icl tuning box
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!