Stoelverwarming kapot

Beste mede Polo eigenaren,

Een aantal weken geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn VW Polo 6r uit 2011, en sindsdien werkt de stoelverwarming van de bestuurdersstoel niet meer. De stoelverwarming van de passagiersstoel werkt wel.

Als ik de stoelverwarming aan zet, schakelt ie automatisch helemaal uit en krijg je hem ook niet meer aan totdat je de auto opnieuw opstart. Ik heb het idee dat wanneer die warm begint te worden zichzelf uitschakelt.
Zit er een temperatuursensor ergens in de stoel specifiek voor de stoelverwarming van de bestuurdersstoel? Zoja, waar zou die moeten zitten en waar kan ik eentje bestellen?
 
Volkwagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Grote kans dat er een breuk is ontstaan in het matje in je stoel of de bedrading daar naar toe. Recent heb ik daar e.e.a. op het forum over gelezen. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Kijk inderdaad met multi meter bij de connector onder je stoel (witte plug of je geen kabel breuk hebt)
Ik had dit probleem ook maar niet door een ongeluk, Bij mij ging de stoelverwarming uit als de stoel beetje verwarmer werd.
Wanneer de kabels in de het matje heter word krimpen de draadjes binnen, dus het leek dat ik geen kabel breuk had tot dat de stoel warmer werd.

Mijn advies:

1: controleer eerstof je uberhaupt geen kabel breuk hebt
2: Zet je stoelverwarming aan en haal de stekker los en meet nogmaals of je geen kabelbreuk hebt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Kijk inderdaad met multi meter bij de connector onder je stoel (witte plug of je geen kabel breuk hebt)
Ik had dit probleem ook maar niet door een ongeluk, Bij mij ging de stoelverwarming uit als de stoel beetje verwarmer werd.
Wanneer de kabels in de het matje heter word krimpen de draadjes binnen, dus het leek dat ik geen kabel breuk had tot dat de stoel warmer werd.

Mijn advies:

1: controleer eerstof je uberhaupt geen kabel breuk hebt
2: Zet je stoelverwarming aan en haal de stekker los en meet nogmaals of je geen kabelbreuk hebt.
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zag in een andere topic dat u het heeft opgelost zou u bij mij ook kunnen kijken tegen betaling uiteraard ?
Bestuurderskant gaat aan voor paar minuten dan gaat die uit en werkt niet meer tot ik auto opnieuw start.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zag in een andere topic dat u het heeft opgelost zou u bij mij ook kunnen kijken tegen betaling uiteraard ?
Bestuurderskant gaat aan voor paar minuten dan gaat die uit en werkt niet meer tot ik auto opnieuw start.
Ik zou het graag voor je willen doen maar op dit moment gaat het niet lukkrn door omstandigheden, of je haalt een nieuwe matje kost 150 euro.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Ja je moet eerst uitzoeken welk matje stuk is, en daarna dat matje vervangen. Een matje (rug of zitting) kost ca 150 euro per stuk.
Zou het echt niet weten hij word warm en dan stopt die ermee en krijg je hem niet meer aan tot ik de auto herstart, ben ook niet echt technisch maar als iemand hed voor me wil regelen betaal ik graag.
Want heb altijd het gevoel dat bij de dealer ze je maar al te graag jackpot laten betalen en dingen proberen wijs te maken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik kan je wel helpen, maar de vraag is een beetje hoe lang het duurt, en wat het kost.

Stap 1 is de stoel eruit halen en kijken waar het probleem zit (doormeten)
Stap 2 is de bekleding eraf halen van of de zitting of de leuning is, en van daaruit kijken of het te repareren is
Stap 3 is repareren (kabelbreuk repareren of matje vervangen)
Stap 4 is de bekleding er weer op zetten

In het gunstigste geval ben je een uurtje of 3 zoet, in het minst gunstige geval staat je auto hier 2-3 dagen (vandaag bestellen bij de dealer is donderdag of vrijdag een matje in huis).
 
  • Leuk
Waarderingen: Basje en Issam
Ik kan je wel helpen, maar de vraag is een beetje hoe lang het duurt, en wat het kost.

Stap 1 is de stoel eruit halen en kijken waar het probleem zit (doormeten)
Stap 2 is de bekleding eraf halen van of de zitting of de leuning is, en van daaruit kijken of het te repareren is
Stap 3 is repareren (kabelbreuk repareren of matje vervangen)
Stap 4 is de bekleding er weer op zetten

In het gunstigste geval ben je een uurtje of 3 zoet, in het minst gunstige geval staat je auto hier 2-3 dagen (vandaag bestellen bij de dealer is donderdag of vrijdag een matje in huis).
Top man bedankt ik kan me vrouw zn auto gebruiken paar dagen dat is geen probleem, zou ik dan maandag langs kunnen komen ?
Stuur me even je 06 met prive bericht kunnen we wat afspreken nogmaals heel erg bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik kan je wel helpen, maar de vraag is een beetje hoe lang het duurt, en wat het kost.

Stap 1 is de stoel eruit halen en kijken waar het probleem zit (doormeten)
Stap 2 is de bekleding eraf halen van of de zitting of de leuning is, en van daaruit kijken of het te repareren is
Stap 3 is repareren (kabelbreuk repareren of matje vervangen)
Stap 4 is de bekleding er weer op zetten

In het gunstigste geval ben je een uurtje of 3 zoet, in het minst gunstige geval staat je auto hier 2-3 dagen (vandaag bestellen bij de dealer is donderdag of vrijdag een matje in huis).
Ik heb hetzelfde probleem.. kan je mij in een pb je nummer sturen dan kunnen we hopelijk een afspraak maken? Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!