Stinkt stationair

Stationair warmdraaien word doorgaands afgeraden had ik begrepen... warm worden van de motor kon voor zover ik weet het beste door rustig te rijden tot de temperatuur meter op pijl is... Koude diesels stinken doorgaands wel redelijk hard omdat ze dan nog alles behalve efficiënt zijn. In hoeverre ze stinken weet ik niet maar stationair stil laten staan is natuurlijk wel de stank op 1 plaats verzamelen ;)
 
Fludizz zei:
Stationair warmdraaien word doorgaands afgeraden had ik begrepen... warm worden van de motor kon voor zover ik weet het beste door rustig te rijden tot de temperatuur meter op pijl is...

Stationair warmdraaien is voor alle auto's uit den boze!
Maarre welke temp.meter bedoel jij eigenlijk? De watertemp.?? :shock: die mag je nooit gebruiken als leidraad voor het op bedrijfstemperatuur zijn van je motor.
Ga er maar vanuit dat, bij rustig rijden (dus geen hoog toerental gebruiken bij koud blok) je motor na ongeveer 15-20 minuten pas op bedrijfstemperatuur is en dan ligt het ook nog aan de weersomstandigheden-->zomer of winter.
 
Aangezien de watertempmeter de enige temperatuurmeter is die ik in de auto zien kan, is het het enige waar ik op af kan gaan... Meestal duurt het sowieso een kwartier voor die 'in het midden' staat. met koude winters kan ik rustig 35km rijden (van thuis naar m'n werk) en dan begint de water temperatuurmeter pas op de laatste 5km te stijgen...

Sowieso, hoog toerental doe ik niet aan met mijn dieseltje ;) Hij trekt het beste tussen de 2000 en 2700rpm, dus daar blijf ik nagenoeg altijd tussen zitten ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!